شناسهٔ خبر: 43641509 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش پاکدشت، برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

تهران- ایرنا- رئیس  اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: با افتتاح و آغاز به کار نمایشگاه یاریگران زندگی، همکاری آموزش و پرورش و بهزیستی در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

«محمود برزگر» روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: آموزش و پرورش و بهزیستی دو نهاد اجتماعی مهم کشور هستند که در ارتباط و تعامل مستقیم با آحاد جامعه قرار دارند و توسعه مناسبات و فعالیت‌های این دو نهاد می‌تواند در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش به سزایی داشته‌باشد.

وی افزود: پیشگیری از هر آسیب همواره ساده‌تر،عملی تر و کم هزینه تر از درمان است و این امر در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که با هدف به‌سازی محیط زندگی و جمعی خانوادگی صورت می‌گیرد نمود بیشتری داشته و به عنوان یکی از مهمترین اهداف بهزیستی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش با دارا بودن ماهیت تربیتی و آموزشی و به دلیل تعامل مستقیم با اغلب خانواده‌ها، از اثرگذاری ویژه‌ای در جامعه برخوردار است و همکاری این نهاد با بهزیستی می‌تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

برزگر با اشاره به فعالیت ۵۰ مرکز مشاورز و خدمات روانشناختی در شهرستان پاکدشت گفت: مراکز مشاوره شهرستان پاکدشت با تهیه پوستر و بروشور با موضوعات آموزش زندگی خانواده، فرزندپروری و مهارت‌های زندگی و ارسال به آموزش و پرورش، تلاش دارند تا از میزان آسیب‌های اجتماعی بکاهند.

وی افزود: این پوسترها در قالب نمایشگاه یاریگران زندگی در سالن اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.

رئیس بهزیستی پاکدشت گفت: هم اکنون ۲۵ هزار نفر در قالب ۶ هزار خانواده از خدمات حمایتی بهزیستی پاکدشت برخوردارند که از این تعداد، ۴ هزار و ۷۰۰ نفر دارای معلولیت‌های ذهنی، جسمی، حسی و حرکتی و مابقی افرادی نظیر زنان سرپرست خانوار، فرزندان ایتام و چندقلوها هستند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

بیش از ۷۶ هزار دانش‌آموز در مدارس پاکدشت مشغول به تحصیل هستند.