شناسهٔ خبر: 43636742 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

در بدو ورود به ایروان؛

عراقچی: پیشنهاد ایران می‌تواند مسیر صلح را میان باکو و ایروان باز کند

تهران- ایرنا- سید عباس عراقچی فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید براینکه اکنون زمان بسیار حساسی است و هرچه سریعتر باید برای برقراری صلح میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان تصمیم گیری و مسیری برای آن باز شود، گفت: پیشنهاد ایران می‌تواند مسیر صلح را باز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، عراقچی پس از دیدار و رایزنی با مقام‌های جمهوری آذربایجان و روسیه، پنجشنبه شب وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد.

وی در بدو ورود به ایروان در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: مذاکرات بسیار فشرده و مفیدی در باکو و مسکو داشتیم، قرار است با مقام‌های ارمنستانی هم‌ درخصوص یافتن راه حلی برای صلح مذاکره کنیم.

عراقچی افزود: اکنون زمان بسیار حساسی است و هرچه سریعتر باید برای برقراری صلح تصمیم گیری و مسیری برای صلح باز شود.

فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ‌شمار تلفات (جنگ قره باغ) در حال بالا رفتن و این مایه تاسف است. تصور ما بر این است که هر چه سریعتر مسیر باید برای صلح باز شود و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران می تواند این مسیر را باز کند.

عراقچی در ادامه با بیان اینکه ایران در همسایگی با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است، گفت: از هر دو کشور اتباعی در ایران در صلح و آرامش در کنار هموطنان ایرانی زندگی می کنند و موضع ما همواره موضع متوازن و متعادلی بوده است.

فرستاده ویژه رییس جمهوری افزود:‌ در این بحران ما به یک سری اصول بین‌المللی معتقد و پایبند هستیم. حسن نیت و ظرفیتی که ایران دارد می تواند در مسیر صلح بکار گرفته شود بخصوص برای یک صلح پایدار.

عراقچی گفت:‌ ابتکار جمهوری اسلامی ایران یک صلح پایدار در منطقه را هدف قرار می‌دهد و امیدوارم بتوانیم به این هدف برسیم چون معتقدیم جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های لازم را برای این کار با همکاری دیگر کشورها دارد.