شناسهٔ خبر: 43591277 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

مقابله با کرونا محله محور شود

آذر اسفندیاری

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: برای پشتیبانی از بیمارستان ها و کادر درمان و ایجاد احساس مسئولیت در خصوص مقابله با کرونا، این مهم محله محور شود.

صاحب‌خبر -

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ششم آبانماه در ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با تاکید بر اینکه سلامت حق عمومی است و پیشگیری و مراقبت از سلامت واجب کفایی است، اظهار کرد: امروز جبهه مقابله در تمام کشور گسترده شده است و اگر سهل انگاری شود گرفتاری بزرگی رقم می خورد.

وی با اشاره به پیک بیماری در آذرماه و نگرانی از ماه آینده تصریح کرد: مسئله تمام نشده است، رزمندگان جبهه سلامت خسته اند و اگر مراقبت نکنیم شرایط سخت تر می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از مردم درخواست کرد که مسئله را جدی بگیرند و مراقبت ها و پیشگیری ها را نیز جدی تر مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایران و جهان درگیر دردی مشترک است و درمان و راه حل مقابله با آن نیز همگانی است، بیان کرد: اینکه از نظر استفاده از ماسک وضعیت اراک خوب است، اتفاقی مثبت است اما باید همتی در امر پیشگیری داشت و اگر کسی مشکوک به ابتلاست حتما از خود مراقبت کند تا دیگران مبتلا نشود چراکه بی توجهی به این امر ظلم در حق دیگری است.

دری نجف آبادی با اشاره به جلسه امروز با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به جهت پشتیبانی از کادر درمان، افزود: لازم است که فاز سوم کمک های مومنانه نیز در دستور کار قرار گیرد و این بار کمک ها به سمت نیازهای بهداشتی و درمانی برود و در کنار آن برای کارگران بیکار شده نیز کمک جمع آوری کرد.

وی با بیان اینکه مسئله کرونا را باید با قدرت محله محوری دنبال کنیم، افزود: می توان به صورت محله ای با شناسایی افراد، مراقبت و آموزش، جهت پشتیبانی بیمارستان ها و کادر درمان اقدام کرد و قطعا این روند احساس مسئولیت را در بین مردم ایجاد می کند تا با کمترین ضایعات و بیشترین نتیجه از این بحران عبور کنیم.

امام جمعه اراک تاکید کرد: هشت ماه این بیماری طول کشیده است و شاید هشت ماه دیگر ادامه یابد. باید بسیج عمومی داشت تا شمار مبتلایان کاهش یابد، نمی توان وضعیت کنونی دلیجان با این تعداد جمعیت را پذیرفت، مدیریت این جمعیت و بدهی بیمارستان کار دشواری نیست، من اجازه می دهم که یک سوم وجوه شرعی، زکات و ... در این مسیر پرداخت شود تا بتوان شرایط را تحت کنترل درآورد.

انتهای پیام