شناسهٔ خبر: 43589827 - سرویس سیاسی
منبع: افکارنیوز | لینک خبر

واکنش سفارت ایران در روسیه به اهانت به پیامبر اسلام (ص)

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو توهین به مقدسات مسلمانان به ویژه هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام و اظهارات ماکرون در متهم کردن مسلمانان به تروریسم را شدیدا محکوم کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای به اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه توهین به مقدسات مسلمانان به ویژه هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام و اظهارات امانوئل ماکرون در متهم کردن مسلمانان به تروریسم و نادیده گرفتن اصل احترام به مقدسات و باورهای دینی با سوءاستفاه از نام مقدس آزادی را شدیدا محکوم می‌‌کند.

در این بیانیه آمده است: احترام به مقدسات اصل اساسی و پذیرفته شده در همه ادیان الهی است و اسلام همواره بر ضرورت احترام به پیامبران، مقدسات و اعتقادات دینی و مذهبی همه پیروان ادیان الهی و مقابله با افراط گرایی، توهین و خشونت طلبی تاکید کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: بی شک مسلمانان و پیروان همه ادیان الهی هرگز اجازه نخواهند داد تا عده‌ای مغرض که دشمنی آنها با اسلام و ادیان واقعی الهی ثابت شده است توهین به مقدسات به ویژه ساحت مقدس حضرت محمد (ص) پیام آور صلح و دوستی را دستاویز اهداف و نیات پلید خود قرار دهند.

به گزارش فارس، در اعتراض به اصرار مقامات فرانسوی به حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز نسبت به ساحت پیامبر اعظم ص)، دیروز کاردار موقت سفارت فرانسه در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار شد.