شناسهٔ خبر: 43587371 - سرویس اجتماعی
منبع: ایمنا | لینک خبر

مسئول شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) :

بیشینه پهنای باند شبکه شاد به ۳۱۵ گیگابیت بر ثانیه رسیده است

مسئول شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) از رسیدن بیشینه پهنای باند شبکه شاد به ۳۱۵ گیگابایت بر ثانیه و پخش زنده در یک روز به ۵۰۰ هزار کلاس درس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، سیدحسن الحسینی با اشاره به اینکه از شبکه شاد استفاده روزافزون و عمیق‌تر می‌شود، اظهار کرد: تاکنون ۱۱ میلیون و ۹۰۵ هزار دانش‌آموز معادل ۷۹.۸ درصد دانش آموزان در شبکه (شاد) احراز هویت شده‌اند که از این تعداد ۶۵.۲ درصد دانش آموزان حضور فعال در شبکه شاد دارند.

وی با بیان آمارهای استان‌هایی که بیشترین حضور فعال در شبکه شاد را داشته‌اند، افزود: دانش آموزان استان‌های قم با ۸۲.۸ درصد، مرکزی ۸۱.۳ درصد، البرز ۷۸.۲ درصد، کرمانشاه ۷۷.۹ درصد و سمنان ۷۶.۹ درصد بیشترین حضور «فعال» را در شبکه شاد داشتند.

مسئول شبکه شاد، تصریح کرد: تاکنون ۱۰۹ هزار مدیر، ۶۹۲ هزار دانش‌آموز در شبکه شاد احراز هویت شده‌اند و۳ میلیون و ۴۸ هزار گروه در این شبکه ایجاد شده است. همچنین ۵ میلیارد و ۹۵۳ میلیون پیام در بین کاربران شبکه شاد تبادل شده است.

وی با تاکید بر اینکه در هفته گذشته بیشینه‌ی پهنای باند استفاده شده در شبکه آموزشی دانش‌آموز به ۲۷۰ گیگابیت بر ثانیه رسید، گفت: این بیشینه پهنای باند در هفته گذشته به ۳۱۵ گیگابیت رسیده است. همچنین بیشینه استفاده از پخش زنده در یک روز ۵۰۰ هزار کلاس بوده است.