شناسهٔ خبر: 43586955 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

پرداخت بیش از ۹۰ درصد هزینه بستری بیماران کرونایی در نطنز

محمد ابراهیم حاجی زاده

رئیس اداره بیمه سلامت نطنز گفت: بیش از ۹۰ درصد هزینه بستری بیماران کرونایی که فاقد بیمه باشند، در نطنز پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

جواد تدبیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد هزینه بستری و ۷۰ درصد از هزینه درمان بیماران کرونایی که فاقد هرگونه بیمه‌ای باشند به آنان پرداخت می‌شود.

وی افزود: اگر بیماران کرونایی نیاز به دفترچه داشته باشند می‌توانند با مراجعه یکی از همراهان به دفتر پیشخوان همان روز با پرداخت حق بیمه دفترچه را دریافت کنند و کسانی هم که بستری نیستند می‌توانند در آزمون وسع شرکت کرده و بعد از چند روز جواب را دریافت کنند.

رئیس بیمه سلامت نطنز گفت: سپس بعد از دریافت جواب و بر اساس دهک‌های اعلامی از طرف وزارت رفاه رایگان بیمه شده و یا نیمی از سرانه و یا سرانه کامل را پرداخت کرده و دفترچه دریافت می‌کنند.

وی درباره تعداد عملیات بیمه گری در شش‌ماهه نخست امسال، خاطرنشان کرد: حدود ۴ هزار عملیات بیمه گری در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ جهت بیمه‌شدگان تحت پوشش بیمه سلامت در شهرستان نطنز انجام شده است.

تدبیری افزود: این عملیات  شامل صدور، تمدید، تعویض، صدور المثنی، ابطال و ... در صندوق‌های بیمه ای بیمه سلامت صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار، بیمه ایرانیان، روستائیان و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت بوده که در این شهرستان توسط اداره بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت در شهرهای نطنز و بادرود انجام شده است.

انتهای پیام