شناسهٔ خبر: 43585926 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

سردخانه ۱۵ هزارتنی سمنان با یکهزار میلیارد ریال در حال ساخت است

سمنان- ایرنا- مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: طرح سردخانه ۱۵ هزارتنی کالا در استان با مشارکت سرمایه‌گذاری یکهزار میلیارد ریالی شرکتی بین‌المللی در حال تکمیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی سلامتی روز سه شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات استان سمنان در استانداری افزود: طرح سردخانه ۱۵ هزار تنی استان سمنان توسط پیمانکار با سرمایه گذاری بالغ بر یکهزار میلیارد ریال و مشارکت سرمایه گذار خارجی در حال اجراست.

 وی بیان کرد: درخواست مجوز برای راه اندازی پایانه صادراتی استان توسط شرکت بین المللی سیلوهای قله کویر، مجری طرح سردخانه ۱۵ هزار تنی استان ارائه شده است.

 سلامتی گفت: این طرح در حال حاضر بالغ بر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سرمایه گذار قصد دارد تا به منظور ارتقاء طرح و افزایش ظرفیت های این مجموعه، پایانه صادراتی را نیز به این طرح الحاق کند.

وی یادآور شد: پایانه صادراتی استان سمنان امری بسیار مطلوب و حائز اهمیت است و می توان از این ظرفیت سرمایه گذاری به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

 مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان  گفت: این طرح با موافقت اعضا در این کارگروه تصویب و سیر انجام بقیه مراحل اداری در دستور کار قرار می گیرد و سرمایه گذار نیز موظف است در کمترین زمان ممکن طرح توجیهی خود را ارائه کند.

۸۲ درصد صادرات از سمنان به چهار کشور منطقه است

مدیرکل گمرک استان سمنان نیز در این نشست گفت: ارزش کالاهای صادراتی از مبدا استان سمنان به نقاط مختلف جهان در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بود که از نظر ارزی ارزش این کالاهای صادراتی هشت درصد به نسبت مدت مشابه سال ۹۸ افزایش یافته است‌.

علی سعدالدین افزود: نیمه نخست امسال ۱۱۶ هزار تن کالا از مبدا استان به نقاط مختلف جهان صادر شده است که از نظر وزنی این میزان کالای صادراتی به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: با صادرات کالا از مبدا استان سمنان یک هزار و ۶۷۳ اظهارنامه در اداره کل گمرک استان سمنان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی استان از فروردین تا شهریور ۹۹ به ۳۷ کشور جهان صادر شد، بیان کرد:  صادرات از استان در نیمه نخست سال جاری شامل ۶۹ قلم کالا از سوی ۷۱ شرکت و واحد تولیدی بوده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان افزود: ۸۲ درصد از صادرات از مبدا استان به چهار کشور افغانستان، عراق، ترکیه و امارات بود.