شناسهٔ خبر: 43585540 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

به رغم توافق آتش‌بس درگیری‌های نظامی در قره باغ همچنان ادامه دارد

باکو - ایرنا - وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در گزارشی از ادامه درگیری‌های نظامی میان نیروهای این کشور و ارمنستان در محورهای مختلف منطقه مورد مناقشه «قره باغ» خبر داد .

صاحب‌خبر -

در این گزارش نیروهای ارمنستان به نقض رژیم آتش‌بس جدید متهم کرده و نوشته است که عملیات نظامی دیروز و صبح امروز بیشتر در چند محور جبهه از جمله شهرستانهای " خوجاوند " ، "فضولی " و " قبادلی " ادامه داشته و از تلاشهای ارتش ارمنستان برای پیشروی در این مناطق جلوگیری شده است .       

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با اشاره به این که در جریان درگیری‌ها پست فرماندهی لشکر 18 مکانیزه ارتش ارمنستان مستقر در خط مقدم جبهه منهدم شده، از کشته شدن "سرگئی شاکاریان " رییس ستاد این لشکر در درگیریهای جدید خبر داده است .

این گزارش با اشاره به نابودسازی مقادیری از تجهیزات نظامی نیروهای ارمنی در جریان درگیری‌های اخیر، افزود: ارتش جمهوری آذربایجان در حال حاضر کنترل بر شرایط عملیاتی در منطقه مورد  مناقشه قره باغ را در اختیار گرفته است .

در این حال خبرگزاری "اسپوتنیک ارمنستان " به نقل از " آرایک آروتیونیان  " رهبر خودخوانده قره باغ کوهستانی گزارش داد: سپهبد "جلال آروتیونیان " فرمانده نیروهای ارمنی در قره باغ در جریان درگیریهای نظامی به شدت مجروح شده و  سرلشکر " میکایل آرزومانیان  " جایگزین وی شده است .

دور جدید درگیریها در قره باغ از یک ماه پیش آغاز شده و به رغم چندین دور توافق در مورد برقراری آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اما این درگیریها همچنان ادامه دارد.