شناسهٔ خبر: 43585231 - سرویس اجتماعی
منبع: برنا | لینک خبر

برناگزارش می دهد؛

«کرونا» چهار شهرستان بحرانی لرستان را تعطیل کرد / شهرهای لرستان از تعطیلی کرونایی تا کرونایی شدن کادر درمان یکی از شهرها

«کرونا» چهار شهرستان بحرانی لرستان رابه دلیل وضعیت فوق خطرناک بودن شیوع آن تعطیل کرد

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری برنا لرستان؛ با توجه به وضعیت بحرانی در چهار شهرستان الیگودرز ،کوهدشت ،پلدختر و دورود با دستور فرمانداران این شهرستان ها از امروز تا پایان هفته ادارات و بانکها و بخش زیادی از بازار تعطیل شدند.

برپایه این گزارش ، طبق دستور ستاد ملی کرونا پیش از این مشاغل گروه ۲، ۳و ۴نیز در این شهرها تعطیل اعلام شده بودند.

*پلدختر و تعطیلی یک هفته ایی به دلیل کرونا

 فرماندار پلدختر در این خصوص گفته است: از امروز  سه شنبه تا پایان هفته کلیه ادارات و بانک های سطح شهرستان به علت شرایط فوق خطر کرونایی به منظور رعایت فاصله اجتماعی و قطع زنجیره کرونا تعطیل خواهد شد.

حسن رضاییان  در خصوص تعطیلی اماکن مختلف نیز تاکید کرده است : پاساژ ها، اماکن تجاری  ، فروشگاههای زنجیره ای ، اماکن ورزشی ، لوازم بهداشتی و آرایشی ، مراکز تعویض پلاک و خدمات خودرویی، بازار املاک و خودرو ، خدمات کامپیوتری و چاپخانه ها ، فروشگاه های پارچه و پوشاک ، سینما ،  دانشگاهها، مدارس و‌حوزه های علمیه ، تالار پذیرایی، رستوران و آرایشگاهها، اماکن و  سالن های ورزشی و دیگر مشاغلی که در جدول قید شده از فردا به مدت یک هفته( تا دوشنبه هفته آینده) تعطیل خواهند بود و در صورت نیاز این زمان تمدید می شود.

به گفته او  از روز سه شنبه ساعت ۸ صبح محدودیت ها با حضور  ادارات صمت ، اصناف و تعزیرات با همکاری نیروی انتظامی اعمال شده  و آرامستانها تعطیل و برگزاری هرگونه‌ مجالس عزا و عروسی تحت هر شرایطی ممنوع است و با خاطیان برخورد قانونی صورت می گیرد همچنینی   تا پایان هفته ادارات  و بانک های این شهرستان تعطیل  هستندودستگاه های خدمت رسان به منظور ارائه خدمات، کشیک لحاظ نمایند.

* کوهدشت هم یک هفته تعطیل شد

همچنین ماشالله نعمتی فرماندار کوهدشت با اشاره به تعطیلی یک هفته ایی این شهرستان گفته است:با توجه به وضعیت حاد و بحرانی شیوع ویروس کرونا در این شهرستان و بنا به تصمیمات اتخاذ شده و هماهنگی به عمل آمده با ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس، ادارات دولتی، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی، بانک‌ها و موسسات مالی، مراکز آموزشی و فرهنگی دولتی و خصوصی، تالارها و رستوران‌ها، پاساژها، مراکز خرید، بازار و بازارچه‌ها تا پایان هفته جاری تعطیل بوده و اعضای ستاد مقابله با کرونا ویروس شهرستان  در آمادگی کامل و صددرصدی هستند.

* الیگودرز از تعطیلی کرونایی تا کرونایی شدن کادر درمان

حمید   کشکولی فرماندار الیگودرز که شامگاه یکشنبه این هفته در جلسه فوق العاده مدیریت بیماری کرونا  الیگودرز با اشاره به خطرناک بودن وضعیت شیوع کرونا در الیگودرز از تعطیلی یک هفته ایی در این شهرستان خبرداده بود با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان شهید ولیان پر شده  یادآوری کرده است : تا پایان هفته ادارات الیگودرز تعطیل می باشند ، ولی این تعطیلی شامل دستگاههای خدمت رسان نمی شود.

به گفته او همه مراکز تجاری و اماکن ورزشی و متبرکه ، اغذیه فروشی ها ، لوازم بهداشتی ها و آرایش ها و مراکز تعویض پلاک،بازار املاک و خودرو و لوازم خانگی، آتلیه ها طبق ابلاغیه باید تعطیل شوند.

 همچنین علی اصغرصفری راد معاون سیاسی فرمانداری الیگودرز نیز در جمع  خبرنگاران  با اشاره به وضعیت فوق حاد کرونا و مصوبات ستاد کرونا در بحث تعطیلی مشاغل ۲،۳،۴ و  آغاز محدودیت ها ،اظهار کرده است : تعدادی از کسبه بدون توجه به سلامت مردم اقدام به بازگشایی محل کسب نمودند که پلمپ شدند که در این راستا ۳۰ مغازه ، ۲ دفتر پیشخوان و یک موسسه مالی و اعتباری در الیگودرز در راتای مقابله با کرونا پلمپ شد.

صفری راد تصریح  کرده است : در مقابل حفظ سلامت مردم با هیچ کسی تعارف نداریم و خط قرمز ما سلامتی شهروندان می باشد.

او با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستانهای الیگودرز تکمیل می باشد، افزوده است: متاسفانه ریاست بیمارستان شهید ولیان و تعدادی از کادر درمانی دچار کرونا شده اند.

 *دورود هم به جمع تعطیلی ها پیوست

 فرماندار دورود نیز با اشاره به تعطیلی دورود به دلیل شرایط سخت کرونایی گفته است : با توجه به وضعیت قرمز و هشدار شیوع ویروس کرونا در شهرستان دورود فعالیت تمامی ادارات ، شرکت ها ، سازمان ها ، دستگاه های اجرایی و بانک های شهرستان دورود تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام می گردد.

مجتبی بیرانوند بیان کرده است : این تصمیم با هماهنگی استاندار محترم استان لرستان و به دلیل وضعیت بحرانی و کمبود تخت بستری بیماران کرونایی در دورود و همچنین به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهر اتخاذ شده است.

به گفته او  این تعطیلی شامل ادارات خدمات‌رسان شامل آب، برق، گاز و مخابرات و مراکز درمانی، بیمارستان و کلینیکی، آزمایشگاهی و بهداشتی و شهرداری و آتش نشانی نمی‌شود و این دستگاه‌ها موظف به استمرار  خدمات‌رسانی به مردم هستند؛ کلیه مدیران دستگاه های اجرایی نیز تا پایان هفته جاری می بایست در حالت آماده باش در سطح شهرستان حضور داشته باشند.

* روند روبه افزایش کرونا در لرستان از شهریور ماه

بنا به گفته سخنگوی وزارت بهداشت  روند ابتلا به کرونا در استان لرستان از شهریورماه رو به افزایش است.

سیماسادات لاری عنوان کرده است : کمترین میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در لرستان، در پاساژها و آرامستان ها گزارش شده است. 

به نظر می رسد وضعیت کرونا در لرستان به شرایط  چالش برانگیزترو خطرناک تری رسیده است به شکلی که سخنگوی وزارت بهداشت ومقامات ارشد استان تاکید کرده اند میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم این استان عامل مهمی درگسترش شیوع کرونا و خطرناک کردن وضعیت شهرستان های استان به حساب می آید به همین دلیل مسئولین چاره کار را در تعطیل کردن یک هفته ایی این چهار شهرستان بحرانی دیده اند.

ولی نکته مهم این است تا چه حد مصوبات توسط مسئولین قاطعانه اجرا شده و مردم نیز تا چه اندازه همکاری لازم را با مسئولین امر برای  مهار کرونا وعبور از این روزگار سخت  انجام خواهند داد.

این شرایط نشان می دهد همه چیزبرای مهار کرونا ومدت زمان سلطه خطرناک آن برشهرها به مرور زمان بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: