شناسهٔ خبر: 43584720 - سرویس اجتماعی
منبع: مهر | لینک خبر

هاشمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ضرر و زیان مستاجران غرفه های شهرداری در ایام کرونا

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مستاجران غرفه های شهرداری ازجمله به دلیل شرایط موجود دچار ضرر و زیان شدند و تقاضای جبران این ضرر و زیان را داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره تخفیف به مستاجران شهرداری گفت: بیش از ۸ ماه است مشکل کرونا را داریم و برخی غرفه داران شهرداری ازجمله غرفه‌های مراکز ورزشی، مترو و غیره به دلیل شرایط موجود دچار ضرر و زیان شدند و تقاضای جبران این ضرر و زیان را داشتند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: از همین رو این افراد امکان پرداخت اجاره بها خود را ندارند و این امر موجب شکایت شهرداری از این افراد می‌شود. همین امر موجب شد تا لایحه تخفیف به مستاجران شهرداری به بحث گذاشته شود تا هم شغل این افراد ادامه و هم ضرر و زیان‌ها کاهش یابد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نیز میزان این تخفیفات هنوز مشخص نیست.

هاشمی در پاسخ به این سوال که در برخی محلات تهران برخی اهالی کوچه‌های بن بست را بسته و بر سر کوچه نیز نگهبان گذاشته‌اند و آیا این امر قانونی است یا خیر گفت: این محلات اغلب جنبه امنیتی دارد و اغلب نیروهای بازنشسته شرکت‌های انتظامی ساکن آن هستند. البته فکر می‌کنم از سوی سیستم انتظامی کشور این اجازه داده شده است. اما باید دستورالعمل این موارد بررسی، موارد آن احصا و با آن مقابله شود. در صورت شکایت ساکنین محلات نیز شهرداری تهران می‌تواند به این موضوع ورود کند.