شناسهٔ خبر: 43579970 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

کرونا و مشکلاتی که برای جوانان ایجاد شده ‌است

فاطمه توفیقی

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: آسیب‌های اجتماعی در حوزه جوانان با شیوع ویروس کرونا افزایش یافته ‌است.

صاحب‌خبر -

لیلا کریمی‌ در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با مشکلات پیش آمده برای جوانان با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که در دوران شیوع ویروس کرونا، آسیب‌های اجتماعی در حوزه جوانان مخصوصا طلاق افزایش یافته ‌که عمده‌ترین دلیل آن مشکلات اقتصادی است.

وی افزود: جوانانی که کارآفرینی کرده و یا کسب ‌و کار جدیدی آغاز کرده ‌بودند، با شیوع ویروس به مشکل برخوردند که این مشکل کل زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر بار روانی و استرسی که ویروس کرونا ایجاد می‌کند؛ در خانه ماندن طولانی و در کنار هم بودن نیز نیاز به یک سری مهارت‌های ارتباطی دارد که نداشتن این مهارت‌ها و استرس ناشی از ویروس باعث ایجاد اختلافات می‌شود.

کریمی در رابطه با تاثیر مراکز مشاوره ازدواج در این برهه زمانی برای کاهش مشکلات، ادامه داد: پژوهش‌ها ثابت کرده ‌است که مراکز مشاوره علاوه بر تاثیری که بر دوام و پایداری ازدواج‌ها دارد در آغاز بهتر زندگی جوانان و انتخاب درست همسر نیز تاثیرات خوبی بر جوانان دارد.

وی با اشاره به اینکه هفت مرکز مشاوره اختصاصی ازدواج تحت نظارت اداره‌کل ورزش و جوانان زنجان در استان فعالیت می‌کنند که یک مرکز آن در شهرستان ابهر بوده و راه‌اندازی این مراکز در شهرستان‌های دیگر نیز در دست اقدام است، عنوان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا که مراجعه حضوری به مراکز مشاوره کم شده، مراکز مشاوره و آموزش‌های خود را به‌صورت تلفنی و مجازی ارائه می‌دهند که تاثیرات مثبتی نیز داشته ‌است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان در ادامه با اشاره به شرایط موجود و تاکید بر برگزار نشدن مراسم عروسی، تصریح‌ کرد: طولانی بودن دوران عقد می‌تواند مشکلات زیادی را برای جوانان به همراه داشته ‌باشد. چند سالی بود که در پی فرهنگ‌سازی برای حذف مراسم و تشریفات اضافی ازدواج برای جوانان بودیم که در این وضعیت می‌توانیم از این فرصت استفاده کرده و جوانان را به حذف تشریفات و آغاز ساده زندگی ترغیب کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشاوره رایگان برای افراد بی‌بضاعت نیز در مراکز مشاوره انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: جوانانی که شرایط ازدواج و یا قصد شروع زندگی خود را دارند منتظر اتمام ویروس کرونا نباشند و با رعایت یک سری اصول زندگی خود را آغاز کنند.

انتهای پیام