شناسهٔ خبر: 43573472 - سرویس استانی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بوستان مدافعان سلامت در تبریز افتتاح شد

بوستان محله‌ای مدافعان سلامت با اعتبار هزینه شده ۱۳۱ میلیارد ریال در تبریز افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،این بوستان محله‌ای در هفت هزارو ۳۴۹ متر مربع مساحت با اعتبار ۱۳۱ میلیارد ریال تملک و احداث شده است.

این بوستان محله‌ای با احداث مسیر پیاده روی، فضای بازی کودکان، زمین ورزشی، نصب تابلوی سنگی هنری با تصویر مدافعان سلامت، کاشت ۸۳۰۰ اصله درخت و درختچه و کاشت ۵۰۰۰ گل داودی و ۸۰۰ متر مربع کاری در اختیار شهروندان قرار گرفت.

شهردار تبریز در آئین افتتاح این بوستان بر جلوگیری از تغییر کاربری فضای سبز به مسکونی و تجاری در سه سال گذشته تاکید کرد و گفت: از این محل ریالی درآمد کسب نکرده ایم.

ایرج شهین باهر شهردار تبریز گفت: هیچ چیز مهم‌تر از سلامت شهروندان نیست و توجه ویژه مدیریت شهری به احداث پارک‌های محله‌ای در سه سال گذشته، به خاطر اهمیت این موضوع است.

او با بیان اینکه مدافعان سلامت، سی و نهمین پارک تبریز است  افزود: مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده، قصد داریم این تعداد را تا پایان شورای پنجم شهر تبریز به ۶۰ پارک برسانیم.

او با تاکید بر اینکه حفظ و نگهداری از پارک‌ها به اندازه احداث آن‌ها اهمیت دارد، گفت: حفظ فضای سبز موجود و جلوگیری از تغییر کاربری باغات قدیمی از اولویت‌ها و رویکرد‌های اصلی شهرداری تبریز است.

شهردارتبریز اعلام کرد: در سه سال گذشته نه تنها ریالی از طریق تغییر کاربری فضای سبز به مسکونی و تجاری درآمد کسب نکرده ایم، بلکه کاربری‌های مسکونی و تجاری را به فضای سبز و پارک محله‌ای تبدیل کرده ایم.

او با قدردانی از تلاش‌های کادر سلامت یادآور شد: امروز نیز همانند دوران هشت سال دفاع مقدس، مدافعان سلامت پای کار هستند و نام گذاری این پارک به نام مدافعان سلامت، قدردانی از زحمات شبانه روزی این عزیزان است.

انتهای پیام/