شناسهٔ خبر: 43533140 - سرویس استانی
منبع: سوره هنر | لینک خبر

معاون راهبری استان های حوزه هنری:

حوزه‌های هنری مراکز استانی، یک مأموریت شاخص و ویژه را دنبال کنند

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور گفت: حوزه های هنری مراکز استانی با شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های استان، یک مأموریت شاخص و ویژه را دنبال کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، میثم مرادی بیناباج معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور، صبح روز سه شنبه 29 مهر 1399 در سفر به سمنان و در جمع کارکنان حوزه هنری استان سمنان در محل سالن ماه حوزه هنری استان گفت: مراکز استانی حوزه هنری در کنار تربیت و پرورش هنرمندان متعهد، در تولید آثار به مزیت‌های بومی و نیاز امروز و فردای کشور توجه کنند.

مرادی بیناباج افزود: انقلاب اسلامی در مسیر پیش رو و برای رسیدن به قله تمدنی، شرایطی را دنبال می‌کند که هنر نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.

وی عنوان کرد: شهید شاطری از شهدای شاخص استان سمنان، الگویی برای تمامی اقشار مردم است که باید با ابزار هنر و بیان هنری، روش، منش و جهاد شهید به خوبی برای همگان تبیین و معرفی شود و در تولیدات مختلف هنری نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور بیان کرد: حوزه‌های هنری مراکز استانی باید با نقش الگو دهنده و راهبری، مرجع هنر انقلاب اسلامی در استان باشند.

وی با تاکید بر اینکه تمام ظرفیت‌ها در استان مورد استفاده قرار گیرد گفت: با راه‌اندازی هیأت اندیشه‌ورز در استان‌ها نیز بخشی از مرجعیت هنر انقلاب اسلامی شکل خواهد گرفت.

مرادی بیناباج با اشاره به اینکه تعاملات و ارتباطات مراکز استانی با دیگر نهادها و مجموعه ها نیز باید تقویت شود تاکید کرد: حوزه هنری، هنر انقلاب اسلامی را در استان ها جریان دهی کند.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور تصریح کرد: انتظار می رود مراکز استانی حوزه هنری با عموم مردم ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند و نسبت به دغدغه‌ها و مشکلاتشان حساس بوده و بی‌تفاوت نباشند.

وی تمرکززدایی از ستاد را از اقدامات حوزه هنری نام برد و گفت: تصویری که قرار است از حوزه هنری ارائه شود، تصویر اجماعی مراکز استانی حوزه هنری است.

«یاماها»، رونمایی شد

در ادامه این رویداد، با حضور میثم مرادی بیناباج معاون راهبری استان های حوزه هنری کشور، سینا دلشادی معاون اجرایی معاونت راهبری استان های حوزه هنری، مصطفی حسینی سرپرست حوزه هنری استان سمنان و جمعی از هنرمندان و کارکنان حوزه هنری استان، رمان «یاماها» نوشته محبوبه حاجیان نژاد، که از سوی دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان سمنان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است، در محل سالن ماه حوزه هنری استان، رونمایی شد.

گفتنی است، رمان «یاماها» در 13 بخش، با برداشتی کاملا آزاد و داستانی از زندگی و خاطرات خودنوشت شهید «احمد امی» به نگارش درآمده است.

شایان ذکر است رمان «یاماها» تولید کارگاه رمان حوزه هنری استان سمنان، موفق به کسب عنوان دوم در دهمین دوره از  جشنواره سراسری داستان انقلاب و جایزه امیرحسین فردی شده است.

رمان «یاماها» در 286 صفحه در قطع رقعی با شمارگان 1250 نسخه و با قیمت 35 هزار تومان از سوی دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان سمنان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

انتهای پیام/