شناسهٔ خبر: 43517657 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

پیروزی نامزدهای انتخابات آمریکا سودی به حال مردم ایران ندارد

امام‌جمعه آستارا با اشاره به اینکه پیروزی هیچ‌یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سودی به حال مردم ایران ندارد، گفت: سیاست‌های نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، یکسان بوده و هدف همه آن‌ها براندازی ایران اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امروز در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: اگر امروز مرزهای آرام و امنی داریم به‌واسطه دلاوری مرزبانان غیور و زحمت‌کش در مرزهای آبی و خاکی کشور است.  

وی نظم و امنیت کنونی جامعه را مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران نیروی انتظامی دانست و افزود: از مردم انتظار داریم با رعایت حقوق شهروندی و پایبندی به قوانین، نهایت همکاری را با پلیس داشته باشند و در قبال آن، نیروی انتظامی موظف است با هنجارشکنان و اخلال‌گران امنیت جامعه برخورد جدی داشته باشد. 

امام‌جمعه آستارا ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز ازدواج پیامبر اکرم با حضرت خدیجه (س) در ۱۰ ربیع‌الاول هجری قمری تصریح کرد: نسل پاکی که در دنیای اسلام می‌بینیم از برکات ازدواج حضرت محمد (ص) با حضرت خدیجه (س) است و بین این دو بزرگوار، محبت و اخلاص بزرگی حاکم بود. 

خطیب جمعه آستارا ۱۲ ربیع‌الاول را بنا به روایات برادران اهل تسنن، سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و آغاز هفته وحدت دانست و بیان کرد: افرادی که در شبکه‌های ماهواره‌ای به مقدسات اهل تسنن و تشیع توهین می‌کنند مزدور دشمن بوده و طبق بیانات مقام معظم رهبری، نباید به این افراد اعتماد کرد. 

حافظ‌نیا با بیان اینکه جامعه امروز به وحدت آن‌هم از نوع وحدت دینی احتیاج دارد، تصریح کرد: بسیاری از اعتقادات اهل تسنن و تشیع یکسان بوده و باید با تکیه‌بر اشتراکات موجود، دشمنان نظام و انقلاب را دررسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذاریم. 

امام‌جمعه آستارا با اشاره به اینکه پیروزی هیچ‌یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سودی به حال مردم ایران ندارد، افزود: سیاست‌های نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، یکسان بوده و هدف همه آن‌ها براندازی ایران اسلامی است.

خطیب جمعه آستارا با بیان اینکه برخی از مسئولین دولت حل، مشکلات کشور را درگرو برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌دانند، گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری با استفاده از ظرفیت‌های داخل و استفاده از نیروی جوان و حضور حداکثری مردم درصحنه می‌توان مشکلات کشور را برطرف کرد. 

وی سیاست‌ها و منافع آمریکا را خط قرمز نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری چه جمهوری‌خواه و چه دموکرات دانست و بیان کرد: در ایران اسلامی خلاف آن را در مسؤولین دولت می‌بینیم و اگر مسؤولین دولت به نظام، رهبری و انقلاب عرق داشتند بسیاری از مشکلات کشور مرتفع می‌شد. 

حافظ‌نیا با بیان اینکه مواضع کشور، دولت و رهبری این است که قره‌باغ جزو اراضی اشغالی مسلمین بوده، اما راه‌حل، جنگ و خون‌ریزی نیست، تصریح کرد: از این جنگ و خون‌ریزی نه جمهوری آذربایجان بهره‌ای می‌برد نه ارمنستان و دراین‌بین سود آن نصیب آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیست می‌شود.  

امام‌جمعه آستارا با اشاره به اینکه گزینه نهایی جمهوری اسلامی ایران برای حل این مناقشه حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان بدون دخالت کشورهای اروپایی است، گفت: در معاهدات بین‌المللی قره‌باغ به جمهوری آذربایجان تعلق دارد و باید به خاک این کشور بازگردد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸