شناسهٔ خبر: 43497047 - سرویس استانی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس فدراسیون کشتی:

کشتی کرمان را دریابید!

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه کرمان استانی فوتبالیست، به مسئولان و دست اندرکاران ورزش توصیه کرد: در کنار فوتبال بقیه رشته های ورزشی به ویژه کشتی را دریابید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران در جلسه هم اندیشی با مسئولین و اعضای هیئت کشتی استان کرمان که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با حضور پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان، اسماعیلی رئیس هیئت کشتی و اعضای این هیئت در محل تالار پالیز کرمان برگزار شد، مردم استان کرمان را بهترین مردم در بین استان‌های کشور دانست و از سفر به استان کرمان، دیار حاج قاسم، ابراز خرسندی کرد.

او به استان کرمان اشاره کرد و خطاب به مسئولان و دست اندرکاران ورزشی افزود: جایی که فوتبالش قوی می‌شود، بقیه رشته هایش را از بین می‌برد، پس باید مراقب باشید.

دبیر با اعلام اینکه کشتی را دریابید، تصریح کرد: نمی‌گویم فوتبال بد است، من صد درصد فوتبالیم، ولی باید مراقب باشید و بقیه رشته‌های ورزشی به ویژه کشتی را در کنار فوتبال در یابید.

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه سنگ زورخانه‌ای مربوط به دو هزار سال قبل از اسلام، در کرمان، پیدا کردند، بیان داشت: این نشان می‌دهد این رشته‌ی ورزشی چقدر در کرمان ریشه دارد و به چه دلیل به این ورزش، عنوان ملی، سنتی و مذهبی می‌گویند؛ چرا که دو هزار سال پیش از اسلام هم در کرمان کار می‌شده است.

دبیر با اشاره به تأکید فدراسیون بر آموزش مربیان تصریح کرد: ما آمادگی خود را در بحث آموزش مربیان از هم اکنون اعلام می‌کنیم؛ چرا که اگر در یک استانی مثل کرمان مربی باشد، استعداد هم وجود دارد.

او با بیان اینکه شخص بنده صد درصد دوست دارم برای کرمان کاری کنم، گفت: تمام قد در خدمت کرمانیم و مسئولان هر خواسته‌ای داشته باشند، برای تحقق آن تلاش می‌کنیم تا کشتی کرمان بالا بیاید.

انتهای پیام/ب