شناسهٔ خبر: 43431729 - سرویس ورزشی
منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد؛

خان محمدی: شأن انصاری و ربیع‌خواه حفظ نشد/ بازیکنانی که در «اینستاگرام» فعال‌تر هستند، حاشیه امنی دارند!

بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: انصاری و ربیع‌خواه زحمت زیادی برای پرسپولیس کشیدند و اینکه گله دارند، حق‌شان است. حتی می‌دانیم که انصاری وقتی پیشنهاد داشت، به خاطر پرسپولیس قبول نکرد و جدا نشد.

صاحب‌خبر -

حسن خان‌محمدی، بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با دانشجو در واکنش به پایان حضور محمد انصاری و محسن ربیع‌خواه در جمع سرخپوشان، اظهار داشت: محمد انصاری را که دیدم یاد خودم افتادم. ذوب آهن 7 برابر پول می‌داد اما در پرسپولیس ماندم تا از ناحیه زانو مصدوم شدم و باشگاه من را نخواست که در نهایت مجبور شدم از فوتبال خداحافظی کنم. حق طبیعی یحیی گل‌محمدی است که بازیکنانش را انتخاب کند و نمی‌توان زیاد به او ایراد گرفت. اما چون باشگاه ساختار غلطی دارد این ناراحتی‌ها ایجاد می‌شود.

وی افزود: باشگاه، هم از نظر حق و حقوق و هم از نظر عاطفی باید بازیکن را مدیریت و آماده جدایی کند و گرنه این مسائل در فوتبال وجود دارد. انصاری و ربیع‌خواه زحمت زیادی برای پرسپولیس کشیدند و اینکه گله دارند، حق‌شان است. حتی می‌دانیم که انصاری وقتی پیشنهاد داشت، به خاطر پرسپولیس قبول نکرد و جدا نشد؛ در نهایت هم با فشار زیاد مسابقات رباطی صلیبی پاره کرد. من به جای مدیریت از انصاری و ربیع‌خواه که برای تیم زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم اما این بی‌مهری‌ها در طولانی مدت به باشگاه لطمه می‌زند. من فکر می‌کنم شأن این دو بازیکن حفظ نشد و اعتبار باشگاه پرسپولیس ضربه خورد.

این پیشکسوت فوتبال در واکنش به اظهارات کنایه‌آمیز انصاری و ربیع‌خواه درخصوص فعالیت بازیکنان در فضای مجازی، تصریح کرد: فوتبال یک جنگ است و اگر نجنگی و حاشیه امن و خوبی را برای خودت درست نکنی، می‌بازی. این دو بایکن درست می‌گویند؛ آنهایی که در اینستاگرام فعال‌تر هستند و ارتباطات خوبی دارند، بیشتر دیده می‌شوند. این موضوع فقط مختص بازیکنان و فوتبال نیست و حتی بین دولتمردان هم وجود دارد. آنهایی که فقط کارشان را انجام می‌دهند و دیده نمی‌شوند، مثل انصاری و ربیع‌خواه برایشان مشکل ایجاد می‌شود. نگاه‌ها و مدیریت باید درست باشد که برای این انسان‌های وفادار و شریف جایگاه خوبی درست کنیم.

خان‌محمدی در ادامه افزود: طی صحبتی که با شجاع خلیل‌زاده داشتم، گفت پیشنهاد 5-6 برابری دارم اما اصلا چنین پولی از پرسپولیس نمی‌خواهم و فقط درخواست دارم که قراردادم به اندازه بقیه بازیکنان سطح اول تیم باشد. فکر می‌کنم این درخواست شجاع خواسته زیادی نیست و موضوع باید مدیریت شود. همچنین برای بشار رسن که توانسته خودی نشان بدهد و توانایی‌هایش را ثابت کند هم این موضوع برقرار است. تیمی که می‌خواهد قهرمان آسیا شود، باید تا حدی هزینه‌های زیاد هم کند و نمی‌شود با حداقل‌ها به جام رسید. ما که از بازیکنان تعصب می‌خواهیم، باید مشکلات و مسائل زندگی آنها را هم درنظر بگیریم.

پیشکسوت سرخپوشان درخصوص تجمعات اخیر هواداران مقابل مجلس و ساختمان باشگاه، گفت: پرسپولیس هرچه ضربه می‌خورد از مدیریت است اما با این حال رسول‌پناه از عرب و انصاری‌فرد خیلی بهتر کار کرده است. چون باشگاه سازماندهی درستی ندارد و عمر مدیران 6 ماهه است، این مدیران هم نمی‌توانند درست کار کنند. از طرفی مدیران باشگاه و نگاه‌شان باید ورزشی باشد اما فکر می‌کنم انتخاب‌ها رابطه‌ای است و ضابطه‌ای نیست که به همین دلیل پرسپولیس طی این سال‌ها به مشکل خورده است. هواداران وقتی مدیریت غلط و افراد اشتباهی را می‌بینند که نتوانستند کارها را به موقع انجام بدهند، دیگر راهی برایشان نمی‌ماند و اقدام به تجمعات اعتراض‌آمیز می‌کنند که امری طبیعی است.

خان محمدی خاطر نشان کرد: نمی‌دانم چرا مدیران وزارت ورزش برای تعیین بودجه و مشکلات باشگاه آینده‌نگری ندارند. همچنین افرادی که از نظر حقوقی قوی باشند، در این چند سال وارد باشگاه نشده‌اند تا در قراردادها مشکل داشته باشیم. مشکل اینجاست که می‌خواهیم فوتبال حرفه‌ای داشته باشیم اما رفتارهای‌مان آماتوری است که در نهایت باعث اعتراض گسترده هواداران می‌شود.

حسن خان‌محمدی در پایان درمورد حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا و شانس این تیم برای قهرمانی، بیان داشت: مشکلات پیش از حضور برانکو و بعد از آن زیاد بوده اما پرسپولیس با این مشکلات دست و پنجه نرم کرده و قوی‌تر شده است. یحیی گل‌محمدی به قدی خوب کار کرد که علیرغم نظر بسیاری از کارشناسان، بازیکنان جدید در کمترین زمان هماهنگ شدند و تیم شاکله خوبی پیدا کرد. با این وجود اما مدیریت باشگاه رفتار و تصمیمات درستی در قبال یحیی گل‌محمدی و بازیکنان نداشته و نباید در باشگاه و تیم هرکس ساز خودش را بزند. پرسپولیس درحال حاضر بهترین تیم چند سال اخیرش را دارد و همه ایران باید دست به دست هم بدهند تا به قهرمانی آسیا برسد که لیاقتش را هم دارد. همانطور که ما در دفاع مقدس جنگیدیم و هیچ چیز را نباختیم الان هم بازیکنان پرسپولیس تمام وجودشان را در زمین گذاشتند. وظیفه وزارت ورزش و مدیریت این است که هرچقدر می‌توانند پرسپولیس را حمایت کنند تا قهرمان شود.