شناسهٔ خبر: 43431529 - سرویس سیاسی
منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / یک نوجوان ۱۴ ساله آمریکایی مدعی ارائه راهکار مقابله با کروناویروس شد / فرود اضطراری گوسفندان در فرودگاه امام / اگر سرنوشت ریاست جمهوری آمریکا به مجلس نمایندگان بکشد،‌ چه می‌شود؟ / کرونا چگونه تهران را فتح کرد؟

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

یک نوجوان ۱۴ ساله آمریکایی مدعی ارائه راهکار مقابله با کروناویروس شد: یک دانش‌آموز ۱۴ ساله آمریکایی، پژوهشی در مورد کروناویروس انجام داده که ممکن است بتواند به مقابله با این ویروس کمک کند. آنیکا سبرولو دانش‌آموز ۱۴ ساله اهل ایالت تگزاس، در رقابت‌های علمی "۳M Young Scientist Challenge" برنده شده است. افرادی که به مرحله پایانی این رقابت‌ها رسیدند، بین ۱۲ تا ۱۴ سال داشتند. پژوهش آنیکا، در مورد کشف مولکولی است که به پروتئین خوشه‌ای کروناویروس متصل می‌شود. یافته‌های این پژوهش می‌توانند به ارائه داروهای جدید کمک کنند.

کرونا چگونه تهران را فتح کرد؟: نتایج یک پروژه تحقیقاتی که به‌سفارش کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران و توسط مرکز مطالعات شهرداری تهران انجام شده و مجری آن دکتر حمید سوری، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است، حکایت از ناموفق بودن سیاست‌های اجرایی در کنترل اپیدمی کووید-۱۹ دارد و جزئیات تازه‌ای از چگونگی شیوع کرونا را در تهران نشان می‌دهد. اغلب افراد مبتلا به کرونا که بستری شده اند، در ۲هفته قبل از بیماری، جابه‌جایی‌های مختلفی از محل زندگی داشته‌اند، به‌طوری‌که بیش از نیمی از آن‌ها حداقل یک بار به خارج از استان محل زندگی و در سطح کشور سفر کرده‌اند و حدود یک‌سوم در محدوده‌ای بیش از ۲۰۰ کیلومتر به مسافرت رفته‌اند.

درگذشت رییس بیمارستان لبافی نژاد بر اثر ابتلا به کرونا: دکتر محمد زارع جوشقانی چشم پزشک و رییس بیمارستان لبافی نژاد بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

سازوکار اعمال جریمه برای افراد فاقد ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برای رانندگان ۱۰۰ هزار تومان و برای سرنشینان نفری ۲۰ هزار تومان جریمه عدم استفاده از ماسک درنظر گرفته شده البته راننده‌ای در صورت سوار کردن مسافر بدون ماسک، باید جریمه ۲۰ هزار تومانی را نیز خودش پرداخت کند.گفت: این طرح از روزهای آینده اعمال خواهد شد البته یک تصویر مربوط به اعمال جریمه عدم استفاده از ماسک در فضای مجازی منتشر بود که فیک و غیرواقعی بود.

فرود اضطراری گوسفندان در فرودگاه امام: هواپیمای باری ۷۴۷ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) که با محموله دام زنده از کشور ترکیه عازم یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بود، به دلیل نقص فنی در قسمت موتور مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه امام خمینی(ره) شد.

اگر سرنوشت ریاست جمهوری آمریکا به مجلس نمایندگان بکشد،‌ چه می‌شود؟: در صورتی که نتایج آرای الکترال (برگزینندگان) در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده برابر شود، آن وقت مجلس نمایندگان است که تعیین خواهد کرد چه کسی رئیس جمهور آمریکا باشد. این سناریوی غیرمعمول که در قانون اساسی آمریکا پیش‌بینی شده و تاکنون دور از ذهن به نظر می‌رسید و از سال ۱۸۲۴ تاکنون نیز اتفاق نیافته حالا در سالی که شیوع ویروس کرونا می‌تواند تاثیرغیرقابل پیش بینی بر رقابت دونالد ترامپ و جو بایدن بگذارد، احتمال وقوع آن وجود دارد؛ نتیجه‌ای احتمالی که ترامپ و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان صریحا به آن اذعان کرده اند.

پورمختار آزاد شد: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم برای نخستین بار پس از بازداشتش به شایعاتش مطرح شده درباره پرونده شمیم ولایت توضیح داد. محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم با اشاره موضوع بازداشت خود گفت: اصل بازداشت بنده مربوط به موسسه شمیم ولایت است. کار این موسسه کمک به نیازمندان بود و هست اما بعضی از اعضا تخلف هایی انجام داده اند و با توجه به این که بنده رئیس هیئت مدیره بودم پای من هم در این ماجرا باز شد.

پسر سید حسن خمینی: پدرم اراده و عزمی برای کاندیداتوری در انتخابات ندارد: سید احمد خمینی، فرزند آیت‌الله سید حسن خمینی در واکنش به طرح نام پدرش به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت: هیچ عزمی در پدرم برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نمی‌بینم. وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم تصمیم‌شان مشخص است و در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا نخواهند شد.

۲۵۲ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۸۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۶۱ نفر از آنها بستری شدند. لاری همچنین ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۰ هزار و ۳۷۵ نفر رسید. لاری همچنین در توضیح استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لینک کوتاه کپی لینک