شناسهٔ خبر: 42864984 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

فعالیت شبانه روزی پایانه مرزی بیله سوار

معاون اقتصادی استاندار اردبیل گفت: فعالیت شبانه روزی پایانه مرزی بیله سوار حتی در ایام کرونایی از مزیت‌های گمرک بیله سوار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از استانداری اردبیل، ارژنگ عزیزی در جلسه بررسی مسائل گمرک بیله سوار اظهار کرد: فعالیت شبانه روزی پایانه مرزی بیله سوار و عدم تعطیلی ورود و خروج تجاری در ایام کرونایی از مزیت‌های این نقطه مرزی است.

وی افزود: نبود آزمایشگاه مجهز و استاندارد و عدم استقرار ایکس ری کامیونی و نیز نامناسب بودن راه‌های مواصلاتی گرمی، بیله سوار و کمربندی بیله سوار جزو مواردی است که نیاز به توجه بیشتر مسؤولان کشوری دارد.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل عدم شفافیت قوانین و ضعف سایر زیرساخت‌ها را از مشکلات گمرک مرزی بیله سوار دانست و گفت: با حل مسائل مطروحه این گمرک ظرفیت بسیار بالایی جهت صادرات و  واردات برای کشور دارد و علیرغم وضعیت کرونایی حتی یک روز تعطیل نشده است.

عزیزی ضمن قدردانی از اعضاء کمیته قیمت گذاری تصریح کرد: اعضای کمیته دائمی قیمت گذاری پایه کالاهای صادراتی را به واسطه موافقت با درخواست استانداری اردبیل عملی کردند.

وی ادامه داد: این کمیته در رابطه با کاهش قیمت پایه سیب زمینی از۲۰۰ دلار به ۱۰۰دلار موافقت کرده‌اند که امیداوریم در رابطه با تجدیدنظر در قیمت پایه صادراتی ۵ قلم پیشنهادی دیگر استانداری مساعدت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/3463/