شناسهٔ خبر: 42814777 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

میزان مرگ‌ومیر کرونایی در لرستان چقدر است؟

آزیتا یوسفیان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۰ پروژه با زیربنای بیش از ۱۰ هزار مترمربع در استان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

دکتر محمدرضا نیکبخت امروز اول مهرماه در آیین بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی استان که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان در مرکز غربالگری سرطان و شیمی‌درمانی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: بانک ملی لرستان ۱۸۵ میلیارد تومان را به دانشگاه علوم پزشکی استان پرداخت کرد که این رقم در قالب بیمارستان‌هایی در کوهدشت، دورود، کلینیک‌هایی درخرم‌آباد و ... هزینه شد.

وی اضافه کرد: امسال ۴۱پروژه برای افتتاح داشتیم که با صلاحدید وزارت بهداشت قرار شد در هر مرحله تعدادی را افتتاح کنیم.

نیکبخت با بیان اینکه امروز ۱۰ پروژه با اعتبار ۴۵ میلیارد و ۷۶۸ میلیون تومان و با زیربنای ۱۰ هزار و ۴۱۷متر مربع افتتاح می‌شوند، بیان کرد: این پروژه‌ها شامل اورژانس و کلینیک‌های غربالگری بوده که ماموگرافی، سونوگرافی، اندوسکوپی و مراحل تشخیصی در این مراکز انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: همچنین کلینیک‌های ویژه پزشکی ساخته شده و فاز چهارم دانشکده دندان‌پزشکی با یونیت‌های بسیار شیک در استان احداث و امکانات خوبی آنجا بسیج شده است.

وی در ادامه در خصوص میزان ابتلا به کووید ۱۹ در لرستان گفت: در لرستان میزان مرگ و میر به نسبت مبتلا در دنیا وضعیت بهتری داریم و بین ۲.۵ تا ۲.۶ است.

نیکبخت بیان کرد:از ابتدای کووید ۱۹ تاکنون ۷۲ تخت آی‌سی‌یو درشهرستان‌های مختلف راه‌اندازی کردیم و برای موج سوم کروناویروس نیاز به حمایت داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در مورد بیمارستان شهر خرم آباد که با قرارگاه خاتم آغاز شده است چند مورد لاینحل وجود دارد که ضرورت دارد در این راستا تدابیری اندیشیده شود.

انتهای پیام