شناسهٔ خبر: 42805270 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

جهاد دانشگاهی و میراث فرهنگی قزوین در زمینه آموزش صنایع دستی همکاری می‌کنند

قزوین - ایرنا - تفاهم نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین به منظور اجرای دوره های آموزشی هنرهای دستی منعقد شد.

صاحب‌خبر -

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه درحوزه آموزش صنایع‌دستی، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جهاد دانشگاهی استان قزوین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

سید میثم حصاری گفت: تفاهم نامه یاد شده به منظور نیازسنجی برنامه‌‍‌ریزی  و ساماندهی اجرای دوره‌های آموزش صنایع‌دستی منعقد شده و استفاده از پتانسیل و امکانات علمی و اجرایی برای ارتقای سطح کیفی دوره‌های آموزشی در دستور کار ۲ دستگاه قرار گرفته است.

حصاری اظهار کرد: همچنین فرهنگ‌سازی آموزش‌ صنایع‌دستی با هدف ایجاد زمینه اشتغال افراد جویای کار و شاغلان حوزه صنایع‌دستی در سطح استان، احیای صنایع‌دستی ایرانی اسلامی و مشاغل بومی با مزیت ملی و منطقه‌ای و برگزاری دوره‌های آموزشی این رشته‌ها و فرهنگ استفاده از آنها از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: این تفاهم نامه در ۱۲ ماده، ۴۸ بند، سه تبصره و در سه نسخه برا ی مدت سه سال تنظیم و به امضای مدیران ۲ دستگاه یاد شده رسید.

استان قزوین دارای بیش از  هفت هزار هنرمند و صنعتگر صنایع دستی است.

مسگری،گره چینی، جاجیم، بافتنی های سنتی، آینه کاری،سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای مهم دستی قزوین به شمار می روند.