شناسهٔ خبر: 42804828 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

رهاسازی بچه ماهی در باخرز خراسان رضوی افزایش یافت

مشهد- ایرنا- ۳۲ هزار و ۲۵ قطعه بچه ماهی گرم آبی امسال در استخرهای پرورش ماهی باخرز در شرق استان خراسان رضوی رهاسازی شده که نسبت به سال گذشته یک و نیم برابر شده است.

صاحب‌خبر -

مدیر جهاد کشاورزی باخرز روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد ماهی از نوع کپور است که در ۵۲ استخر این شهرستان رها شده و در حال پرورش می‌باشند.

محمد دوستخواه احمدی افزود: وزن ماهیان پرورشی پنج تا ۱۰ گرم می باشد که از استان‌های شمالی کشور خریداری شده اند.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در استخرهای ماهی باخرز رهاسازی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: عمده استخرهای پرورش ماهی گرم آبی این شهرستان در بخش مرکزی باخرز فعال بوده و استخرهای پرورش ماهی سردآبی در بخش بالا ولایت است که زمینه اشتغال ۱۵۵ نفر را  فراهم کرده اند.

وی افزود: طول دوره پرورش ماهی گرم آبی یک سال و ماهی سردآبی چهار تا ۶ ماه می باشد.

دوستخواه احمدی استفاده مناسب از منابع آب، کاهش مصرف کود شیمیایی، افزایش سرانه مصرف ماهی و کمک به اشتغال زایی در منطقه را از مهمترین مزایای استفاده از استخرهای چند منظوره کشاورزی دانست.
وی ادامه داد: هم اکنون این شهرستان ۱۵۰ استخر پرورش ماهی گرم آبی و سردآبی دارد که سالانه افزون بر ۸۵ تن انواع ماهی گرم آبی و ۴۵ تن ماهی سردآبی در این منطقه تولید می شود.
سالانه بیش از ۱۳۰ هزار قطعه ماهی گرم آبی و سرد آبی در استخرهای پرورش ماهی باخرز رها می‌شود.

شهرستان باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.