شناسهٔ خبر: 42804662 - سرویس اجتماعی
منبع: خانه ملت | لینک خبر

میرمحمدی:

حقوق دستیاران تخصصی با مسئولیت آنها متناسب نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس میگوید مشکلات معیشتی رزیدنت‌ها و میزان درآمد پایین دوره دستیاری را در کمیسیون متبوع خود مطرح کرده و از رئیس کمیسیون درخواست می‌کند تا این موضوع را جهت بررسی بیشتر در دستور کار قرار دهد.

صاحب‌خبر -

سید جلیل میرمحمدی میبدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره حقوق بسیار پایین دستیاران تخصصی و  رزیدنت‌ها با توجه به حجم بالای مسئولیت آنها گفت: دستیاران تخصصی با وجود اینکه در مرحله آموزش هستند، نقش مهمی در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کشور ایفا می‌کنند اما متاسفانه به نسبت مسئولیتشان درآمد بسیار پایینی دارند که حتما باید مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح شود. 

نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات حقوق و دست‌مزد دستیاران تخصصی و رزیدنت‌ها به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مربوط می‌شود، افزود: کمیسیون بهداشت و درمان با توجه به نقشی که رزیدنت‌ها و دستیاران تخصصی در بیمارستان‌ها و حوزه درمان کشور ایفا می‌کنند، می‌تواند به این موضع ورود کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد: بنده در اولین فرصت مشکلات معیشتی رزیدنت‌ها و میزان درآمد پایین دوره دستیاری را در کمیسیون بهداشت و درمان مطرح کرده و از رئیس کمیسیون درخواست میکنم تا این موضوع را جهت بررسی بیشتر در دستور کار کمیسیون قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در رابطه با افزایش مهاجرت دستیاران تخصصی به خارج کشور به دلیل درآمد و حقوق بسیار پایین در ایران، افزود: بنده به عنوان فردی که مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی را بر عهده داشتم عرض می‌کنم که امروز تعداد قابل توجهی از دانشجویانی که برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به خارج از کشور رفته‌اند، در حال پیگیری کارهای خود برای بازگشت به کشور هستند. از این رو مباحث مربوط به افزایش مهاجرت رزیدنت‌ها به خارج از کشور صحیح نیست.

گفتنی است پزشکان فارغ‌التحصیل دوره عمومی، پس از این‌که تعهدات خدمت خود را پشت ســـر می‌گذارند، برای تبدیل‌شدن به متخصــص، وارد دورانی سه تا پنج‌ساله می‌شوند که به آن رزیدنتــــی یا دستیاری تخصصی گفته می‌شود. آنان با بیشترین ساعات کاری، کم‌ترین دستمزد  را در دوره دستیاری پزشکی دریافت می‌کنند.

پایان پیام