شناسهٔ خبر: 42784685 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم | لینک خبر

وزارت خارجه افغانستان: اظهارات ترامپ درباره طالبان برای مصرف داخلی بود

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت که اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر باهوش و سرسخت بودن گروه طالبان برای مصرف داخلی این کشور بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «گران هیواد» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره طالبان اظهار داشت که این سخنان متوجه مردم آمریکا بود و افغانستان در مذاکرات جایگاه مناسبی دارد.

وی ادامه داد که دولت افغانستان در جایگاه خوبی قرار دارد و مسایل را بخوبی به پیش می‌برد.

ترامپ در یک نشست خبری گفته بود: ما با طالبان به شکل خیلی خوبی تعامل میکنیم. آنها بسیار مصمم و باهوش هستند، اما همانطوری که خودشان میدانند 19 سال از جنگ گذشته است و اکنون از جنگ و درگیری خسته شده‌اند.

ترامپ در حالی سرسختی و باهوشی طالبان را تحسین می‌کند که تیم مذاکره کننده دولت افغانستان بیش از یک هفته است که مشغول چانه‌زنی درباره موضوعات و برنامه مذاکرات با طالبان بوده اما مذاکرات هنوز بطور رسمی آغاز نشده است.

گفتنی است که در هیچ یک از 11 دور مذاکرات مستقیم آمریکا با طالبان که بیش از یک و نیم سال طول کشید نماینده‌ای از دولت افغانستان بر سر میز حضور نداشت و در این توافق دو طرف متعهد شدند تا به یکدیگر حمله نکنند و در غیاب مقامات افغان تصمیم آزادی 5 هزار زندانی طالبان گرفته شد.

گفته می‌شود؛ طالبان تاکید دارد که مذاکرات بین‌الافغانی نیز براساس توافقنامه قطر به پیش رود که این یکی از دلایل تاخیر در آغاز مذاکرات است.

انتهای پیام/.