شناسهٔ خبر: 42782141 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

هندوراس تا پایان سال جاری میلادی سفارت خود را به قدس منتقل می‌کند

تهران - ایرنا - «خوان هرناندز» رئیس جمهوری هندوراس گفت که کشورش تا پیش از پایان سال جاری میلادی سفارت هندوراس را از تل آویو به قدس منتقل خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

وی امروز (دوشنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت که در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این موضوع را بررسی کرده است.

هرناندز اضافه کرد که در تماس تلفنی با نتانیاهو در مورد تقویت اتحاد راهبردی و توافق بر سر افتتاح سفارت‌ها در «تگوسیاگالپا» و قدس گفت وگو صورت داده است.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» مدعی شد که دو طرف در جهت تقویت همکاری‌ها در زمینه گردشگری، سرمایه گذاری، فناوری، کشاورزی و تجارت نیز رایزنی کرده‌اند.

«معاریو» دیگر روزنامه صهیونیستی هم گزارش داد که اسرائیل و هندوراس قصد برگزاری مراسم افتتاح سفارت‌خانه‌های خود در تگوسیالپا و قدس را دارند.

به دنبال اقدام جنجالی و یکجانبه آمریکا در انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس در سال 2018 تنها کشور گواتمالا از اقدام واشنگتن در این امر پیروی کرد و همچنان اتحادیه اروپا و قدرت‌های دیگر جهان با انتقال سفارت خود به قدس مخالفت شدید می‌ورزند.

اخیرا صربستان و کوزوو نیز تحت فشار آمریکا مجبور به پذیرش بحث افتتاح سفارت کشورشان در قدس شدند. 

هندوراس اوایل سال گذشته نیز مساله انتقال سفارت خود به قدس را به همراه کشور رومانی مطرح کرده بود، اما به نظر این اقدام را مشروط به بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی در شهر تگوسیاگالپا کرده بود.