شناسهٔ خبر: 42780892 - سرویس ورزشی
منبع: ایرنا | لینک خبر

طارمی می‌تواند در پورتو موفق شود؛

خلیلی: الدحیل ترسناک نه، اما قابل احترام است

تهران- ایرنا- مهاجم سابق پرسپولیس گفت: الدحیل قطر تیم ترسناکی نیست اما کاملا قابل احترام است. پیروزی برابر این تیم صعود سرخپوشان را قطعی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

«محسن خلیلی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، در خصوص دیدار امروز پرسپولیس مقابل الدحیل قطر در چارچوب هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا افزود: قبل از آغاز مسابقات تغییرات زیادی در پرسپولیس انجام شد و در همه نقاط زمین بازیکنان جدید به تیم اضافه شدند که سبب شد تا در دیدار نخست برابر التعاون تیم هماهنگ نباشد اما در دیدار دوم با همین تیم دیدیم که پرسپولیس با انگیزه‌تر و هماهنگ‌تر بود. مسلما در دیدار با الدحیل شاهد هماهنگی بیشتری خواهیم بود به شرطی که بچه‌ها خواسته‌های کادر فنی را درست انجام دهند.

 وی ادامه داد: از نظر من الدحیل تیم ترسناکی نیست اما کاملا قابل احترام است. هرچند این تیم بعد از ماجرای کرونا افت محسوسی کرده اما با توجه به اینکه ستاره‌های زیادی دارد مسلما کیفیت بالایی خواهد داشت.

پیشکسوت پرسپولیس افزود: اگر پرسپولیس بتواند مقابل این تیم پیروز شود که  غیر قابل دسترسی نیست، می‌تواند صعود خود را قطعی کند. به همین دلیل دیدار با الدحیل بسیار سرنوشت‌ساز است. البته الدحیل تیمی است که همیشه سعی می‌کند سیستم دفاعی حریف را آزار بدهد.

خلیلی در خصوص خریدهای جدید پرسپولیس و کیفیت این بازیکن تاکید کرد: خریدهای جدید در این ۲ دیدار نشان دادند که چقدر با انگیزه هستند، آنها بازیکنان بی‌تجربه نیستند و فقط باید با فضای پرسپولیس آشنا شوند و خودشان را با شرایط هماهنگ کنند.

وی ادامه داد: اتفاق خوبی که برای خریدهای جدید پرسپولیس افتاد،  نبود تماشاگران است. همیشه اینطور بوده که وقتی بازیکن جدیدی به پرسپولیس می‌آید فشار تماشاگران و توقعات آنها باعث می‌شود تا نتوانند از تمام توانایی خود استفاده کنند، اما الان که امکان حضور هواداران در ورزشگاه نیست بازیکنان جدید بدون استرس کار خودشان را انجام می‌دهند و می‌توانند به مرور زمان کاملا در تاکتیک‌های پرسپولیس حل شوند.  

پیشکسوت فوتبال ایران درباره عملکرد «مهدی طارمی» در نخستین بازی خودش برای پورتو و اینکه این بازیکن توانست در اولین دقیقه حضور در زمین برای تیمش پنالتی بگیرد، تاکید کرد: طارمی نشان داده که چه بازیکن تاثیرگذار و توانمندی است و واقعا کیفیت بالایی دارد. بازیکن با هوش و با ذکاوتی است که هر خط دفاعی را دچار اشتباه می‌کند. گل زدن، پاس گل دادن یا پنالتی گرفتن یک استعداد ذاتی است که طارمی هر سه آنها را دارد. خیلی خوشحالم که او در سطح اول فوتبال جهان بازی می کند.

خلیلی در پاسخ به این سوال که آیا طارمی می تواند در پورتو موفق شود عنوان کرد: طارمی کاملا توانایی چنین کاری دارد و فقط احتیاج دارد تا یک یا دو بازی ۹۰ دقیقه‌ای انجام دهد تا ببینید برای پورتو چه کارها که نمی کند.

دیدار تیم‌های پرسپولیس و الدحیل از گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا امروز ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می‌شود.