شناسهٔ خبر: 42780500 - سرویس سیاسی
منبع: میزان | لینک خبر

اعتراف به جرم رییس جمهور آمریکا؛ پیامد‌های حماقت ترور بشار اسد برای ترامپ

خبرگزاری میزان-رییس جمهور آمریکا به عنوان فردی که صراحتا از اقدامات تروریستی خود صحبت می‌کند، باید بداند که بهایی سنگین برای ترور احتمالی بشار اسد خواهد پرداخت. ارتکاب هیچ جرمی نمی‌تواند زن را از مهریه‌اش محروم کند. کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، در مصاحبه چند روز پیش خود با شبکه «فاکس نیوز» گفت «قصد داشته بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه را ترور کند، اما جیمز متیس، وزیر دفاع وقت آمریکا، مانع این کار شده است.»
 
این گونه اظهارات اعتراف به جرم است؛ آمریکای دوران ترامپ، پایبند نبودن به قوانین بین‌المللی را اثبات کرده است؛ خروج آمریکا از پیمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های جهانی، موید آن است که ترامپ قصد دارد تا هرج و مرجی جهانی را ترتیب دهد.
 
سال گذشته بود که سردار قاسم سلیمانی، توسط نیرو‌های تروریست آمریکایی در عراق به شهادت رسید و ترامپ و دیگر مسئولان دولت آمریکا از اقدام تروریستی خود دفاع کردند.
 
چند روز پیش آمریکایی‌ها ادعا کردند که ایران قصد دارد سفیر این کشور را در آفریقای جنوبی ترور کند، این ادعا با واکنش شگفت انگیز مقامات آفریقای جنوبی همراه بود.
 
 
با این وجود، ابزار ترور در دست کسانی است که در نبرد رو در رو ضعف دارند؛ برای همین دست به ترور‌های فیزیکی می‌زنند.
 
ترامپ به تازگی اعتراف کرده که برنامه ترور «بشار اسد»، را در دستور کار داشته، اما وزیر دفاع وقت دولت آمریکا، مانع شده است.
 
بیش از ۸ سال است که سوریه درگیر یک جنگ تحمیلی است، جنگی که از سوی نیرو‌های نیابتی مثلث غربی – عبری - عربی به مردم این کشور تحمیل شده است.
 
سوریه روزها، ماه‌ها و سال‌های سختی را در این نبرد نابرابر پشت سر گذاشته است؛ با وجود گستردگی جنگ در سوریه، این کشور توانست مقاومت کند و با حمایت ایران و روسیه، از خطر فروپاشی نجات یابد.
 
قرار بر این بود تا با قدرت گیری گروه تروریستی داعش در سوریه، حکومت باصطلاح «شام و عراق» شکل بگیرد؛ حکومتی که پایه و اساس آن بر افراطی گری‌ها بنا شده که بویی از آموزه‌های اسلام نبرده است.
 
طرح حکومت باصطلاح «عراق و شام»، که طرحی آمریکایی، صهیونیستی و سعودی بود، ناکام ماند؛ ایران و روسیه با احساس خطر جدی از شکل گیری چنین دولتی، وارد میدان شدند و مانع فروپاشی سوریه گشتند.
 
عراق نیز دچار گروه تروریستی داعش شد تا جایی که نیرو‌های این گروه تا پشت دروازه‌های بغداد پیش رفته بودند.
 
آمریکایی‌ها هیچ واکنشی به پیشروی گروه تروریستی تکفیری وهابی داعش نداشتند؛ در واقع نیرو‌های آمریکایی در بغداد در انتظار ورود تروریست‌ها بودند تا با حمایت از آنها، کار عراق یکسره شود.
 
اما تشکیل نیرو‌های مردمی در عراق با نام «حشدالشعبی» و کمک‌های مستشاری ایران به دولت و ملت عراق که با درخواست آنها اجابت شد و داعش را در عراق نیز به شکست کشاند.
ته مانده‌های نیرو‌های تروریست داعش همچنان در سوریه و عراق حضور دارند و به طور کامل پاکسازی نشده‌اند اما آن ظرفیت سابق در وجود داعش دیده نمی‌شود.
 
شکست آمریکا در سوریه که شکست طرح بزرگی با حمایت گسترده چندین رژیم و دولت بود، خسارات سیاسی و مالی فراوانی را برای جبهه غربی - عبری - عربی در پی داشت.
 
با این وجود اگر «بشار اسد»، رییس جمهور سوریه، به دست آمریکایی‌ها ترور شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟!
 
سوریه با توجه به شرایط ویژه و حساسی که دارد، با هر گونه تنش و چالشی قطعا با تحولات و تغییرات خطرناکی روبرو خواهد شد.
 
ترور «بشار اسد» به منزله نابودی، از هم گسیختگی و فروپاشی سوریه است؛ اگر «بشار اسد»، ترور شود خلاء قدرت در این کشور با جان گرفتن گروه‌های تروریستی همچون داعش پر می‌شود.
 
مردم سوریه نیز به این امر آگاه هستند و می‌دانند که اگر سوریه همچنان باقی است، مقاومت دمشق و حمایت ایران و روسیه از این کشور است.
 
رژیم صهیونیستی سال‌ها است در آرزوی ترور «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان و «بشار اسد»، رییس جمهور سوریه است، اما به آرزوی خود نرسیده است.
 
نقش محوری «سید حسن نصرالله» و «بشار اسد» در جبهه مقاومت بارز است؛ همچنان که بازوی مقاومت در عراق و یمن نیز شکل گرفته است.
 
قدر مسلم اگر آمریکا دست به چنین حماقتی همچون ترور رییس جمهور سوریه بزند تبعات آن از منافع ترور برای ترامپ سنگین‌تر خواهد بود.
 
انتهای پیام/