شناسهٔ خبر: 42761127 - سرویس ورزشی
منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پس از 20 سال؛

یحیی با هت‌تریک طلسم می‌شکند

تیم پرسپولیس در صورت برتری مقابل الدحیل برای اولین بار در لیگ قهرمانان آسیا به سه برد متوالی خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس یکی از باسابقه ترین تیم های فوتبال آسیاست که در تورنمنت های مختلف نظیر لیگ قهرمانان، جام در جام و جام باشگاه ها به موفقیت دست یافته و حالا دو سال پس از صعود به فینال و بازی مقابل کاشیما، این نتایج درخشان را این بار در بازی های متمرکز دوحه جستجو میکند.

 

نکته جالب از حضور پرسپولیس در آسیا این است که آن ها برخلاف جام در جام و جام باشگاه ها که چند بار پیروزی های متوالی را جشن گرفتند اما در لیگ قهرمانان آسیا هرگز نتوانستند به سه پیروزی متوالی برسند. شاید دلیل این موضوع برگزاری رفت و برگشت بازی ها باشد که امکان کسب 9 امتیاز متوالی را بسیار سخت می‌کند. همچنین در مرحله حذفی نیز سیاست تیم ها در صورت برد در بازی رفت، تنها کسب یک تساوی است.

 

 

 

 

اما حالا شاگردان یحیی گل محمدی دو بازی متوالی را با پیروزی پشت سر گذاشته و نتایج ابتدای کار را به باد فراموشی سپرده اند. همین موضوع سبب شده تا سرخ ها امیدوارند این رکورد 20 ساله منفی از بین برود. آخرین بار که تیم قرمزپوش ایران در رویدادی آسیایی بیش از 2 بار پشت سر هم برنده شد، در جام باشگاه های 1379 بود که سوون سامسونگ، الوکره (دو بار) و العین را به صورت متوالی شکست داد.

 

در دوره مصطفی دنیزلی، حمید درخشان و برانکو ایوانکوویچ دو برد متوالی حاصل شد اما کسب 9 امتیاز پشت سر هم رویایی است که هنوز محقق نشده و هواداران پرسپولیس چشم انتظار هستند که تیم یحیی گل محمدی با کسب یک برد برابر الدحیل، هم این طلسم را بشکند و هم جایگاهش در صدر را تثبیت کند.