شناسهٔ خبر: 42718439 - سرویس فرهنگی
منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«خرچنگ» به جشنواره انیمیشن اتاوای کانادا رسید

انیمیشن «خرچنگ» از تولیدات جدید کانون پرورش فکری به بخش پانورامای جهانی چهل‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن اتاوا 2020 کانادا راه یافت.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| این انیمیشن کوتاه 11 دقیقه ای  ساخته شیوا صادق اسدی، درباره‌ی پسربچه‌ای خجالتی و منزوی است که علاقه‌ دارد به عضویت گروه تئاتر مدرسه درآید، ولی تنها نقشی که به او پیشنهاد می‌شود نقش یک خرچنگ است....

 

در دوره چهل‌وچهارم جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم اتاوا در مجموع 1950 فیلم از 84 کشور از سوی داوران این رویداد مهم انیمیشن بررسی شد که از این میان 92 انیمیشن کوتاه و 6 انیمیشن بلند به بخش مسابقه راه پیدا کرد. 

 

همچنین 16 فیلم در بخش دانشجویی و 41 فیلم در بخش پانوراما انتخاب شد تا تلاش‌های فیلم‌سازان بین‌المللی و انجمن‌های دانشجویی را به گونه‌ای هدف‌مند به تصویر بکشند.

 

در بخش پانورامای این دوره از جشنواره اتاوا، چشم‌انداز فیلم‌های کانادایی، چشم‌انداز فیلم‌های جهانی و چشم‌انداز فیلم‌های دانشجویی جهانی را شاهد هستیم. 

 

جشنواره بین‌المللی انیمیشن اتاوا یکی از رویدادهای مهم در زمینه‌ی انیمیشن جهان است که همه ساله از سال 1976 با نمایش فیلم، برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های انیمیشن در شهر اتاوا برگزار می‌شود.

 

امسال نیز تمامی نمایش‌ها و نشست‌ها از روز 2 تا 13 مهر 1399 (23 سپتامبر تا 4 اکتبر2020) در این قطب بزرگ پویانمایی که هنر و صنعت انیمیشن را در کنار هم قرار می‌دهد از شهر اتاوای کانادا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. 

 

بر همین اساس، بزرگ‌ترین رویداد انیمیشن در آمریکای شمالی توانسته مخاطبان انیمیشن را از سراسر جهان به خود جلب کند. از این‌رو شهر اتاوا به مرکز دنیای انیمیشن تبدیل شده است.

 

فرقی ندارد که به کارتون‌های کلاسیک، آثار مهیج، کارتون‌های دیجیتال خارق‌العاده، جلوه‌های خیره‌کننده انیمیشن‌های رایانه‌ای، فیلم‌های تفکربرانگیز و یا به سرگرمی‌های ناب خنده‌دار علاقه‌مند باشید، در هر صورت در این جشنواره برای همه با هر نوع سلیقه‌ای، برنامه‌ای وجود دارد.

 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 2011 نیز با پویانمایی «قصه‌های یک خطی 6» اثر بهزاد فراهت در بخش مسابقه‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن اتاوا حضور داشت.

 

چهل و چهارمین جشنواره بین المللی انیمیشن اوتاوا از تاریخ 24 سپتامبر تا 4 اکتبر (2 تا 13 مهرماه) به صورت آنلاین در کشور کانادا برگزار می‌شود. 

 

منبع: ایسنا