شناسهٔ خبر: 42712722 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

وزارت خارجه به کمک صادرات خرما می‌آید/ مشتریان جدید خرما در اروپا

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته برای بهبود بازار خرما خصوصا بازار خارجی آن، وزارت امور خارجه به کمک صادرکنندگان خرما می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، ابراهیم رضایی صبح امروز در حاشیه بازدید از نخلستان‌های دشتستان اظهار داشت: در راستای حمایت از کشاورزان و بهبود بازار خرما تلاش و پیگیری زیادی را داشته‌ایم.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار خود با معاون اقتصادی وزیر امور خارجه اظهار داشت: به همراه تعدادی از فعالان حوزه خرما شهرستان دشتستان دیداری را با آقای انصاری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه داشتیم.

وی اضافه کرد: موضوع اول در این نشست خرما بود و مباحث خوبی نیز مطرح شد و معاون اقتصادی وزیر امور خارجه هم برای همکاری در این موارد اعلام آمادگی کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام آمادگی وزارت امور خارجه برای تسهیل صادرات خرما بیان کرد: آقای انصاری قول همکاری با صادرکنندگان خرما را داد و اعلام کردند که هم وزارت امور خارجه و هم سفارت‌خانه‌ها همکاری لازم را با صادرکندگان خواهند داشت.

وی ادامه داد: بنا بر قولی که معاون اقتصادی وزیر امور خارجه دادند، افرادی که قصد صادرات خرما داشته باشند از سوی این وزارت‌خانه معرفی خواهند شد.

رضایی بیان کرد: همچنین مقرر شد تعدادی از هیئت‌های اقتصادی و بازرگانان خارجی را به شهرستان دشتستان دعوت کنند تا زمینه برای تقویت صادرات خرما فراهم شود.

وی از تسهیل صدور ویزا برای صادرکنندگان خرما خبر داد و افزود: وزارت امور خارجه برای معرفی بازارهای جدید صادرات خرما نیز اعلام آمادگی کرد.

رضایی افزود: بجز کشورهایی همچون عراق و روسیه، کشورهایی همچون هند ارمنستان چین و ترکیه نیز برای خرید خرمای ایران اعلام آمادگی کرده‌اند که با کمک صادرکنندگان خرما و مسؤولان مرتبط تلاش خواهیم کرد خرمای دشتستان به این بازارها راه یابد.

انتهای پیام/