شناسهٔ خبر: 42688463 - سرویس ورزشی
منبع: مشرق | لینک خبر

پاشنه آشیل سپاهان از نظر پیشکسوت این تیم

ایسنا

بازیکن پیشین تیم فوتبال سپاهان اعتقاد دارد برای پیاده شدن ایده‌های سرمربی جدید این تیم نیاز به زمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مهدی کریمیان، بازیکن پیشین تیم فوتبال سپاهان درباره شکست این تیم برابر النصر اظهار کرد: سپاهان بازی را خوب شروع کرد و بازیکنان در ابتدای بازی جنگنده بودند. سپاهان نسبت به بازی قبلی بالاتر بازی کرد و تیم حریف سریع این موضوع را فهمید و عقب نشست و توپ و فضا را به سپاهان داد. بازیکنان سپاهان هم خوب بازی می‌کردند. مشخص بود که النصر حرفه‌ای تر است و بازیکنان حرفه‌ای‌تری دارد. حریف که گل اول را زد مشخص شد که به عقب می‌روند و منتظر اشتباهات بازیکنان سپاهان می‌شوند. 

او ادامه داد: فکر می‌کنم سپاهان به زمان و کار بیشتری نیاز دارد تا نویدکیا بتواند ایده‌ها و فلسفه مربیگری‌اش را نشان دهد. فوتبال سپاهان قبل از نویدکیا بر پاس‌های زودهنگام و ارسال‌های بلند مبتنی بود. نویدکیا دارد سعی می‌کند بازی را به روی زمین بیاورد و این کمی زمان می‌برد. هرچند که نمی‌شود نویدکیا را در بازی‌های آسیایی محک زد. باید به او زمان داد. متاسفانه یا خوشبختانه بازی‌های اول او در آسیا بود. فکر می‌کنم عیار نویدکیا با این بازی‌ها قابل سنجش نیست. او زمان می‌خواهد تا فلسفه‌اش را در تیم پیاده کند. بازیکن هم ماشین نیست و وقتی به یک سیستم عادت کند برای تغییر روش بازی نیاز به زمان دارد. نویدکیا تاثیرش را روی تیم گذاشته و بازی را روی زمین آورده است ولی اینکه چطور به گل برسند هنوز جای کار دارد تا بازیکنان بیشتر با این فلسفه آشنایی پیدا کنند. بعد از این ما می‌توانیم بگوییم موفق می‌شود یا خیر. این موضوع در لیگ ایران مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید:

امان از سپاهان گل ‌نزن/ باخت تکراری زردپوشان مقابل النصر

کریمیان اضافه کرد: نظر همه این است که سپاهان در این دو بازی خیلی خوب فوتبال بازی کرده است اما فوتبال یعنی نتیجه. اگر شما با وجود بازی‌های خوب نتوانید در چند بازی نتیجه بگیرید مورد انتقاد همان تماشاگرانی قرار می‌گیرید که خیلی دوستتان دارند. سپاهان در بازی امروز هارمونی خوبی در خط دفاع نداشت. در این دو بازی پاشنه آشیل سپاهان دفاع مرکزی‌اش بود. ولسیانی هم ۶ ماه مصدوم بود. امروز هم نژادمهدی به جای پورقاز زوج او بود که با هم هماهنگی نداشتند. این ناهماهنگی روی گل دوم مشخص بود. البته این به این معنا نیست که فقط این دو نفر مقصرند. دفاع‌های کناری سپاهان یعنی نورافکن و اسماعیلی‌فر همزمان به حمله می‌رفتند. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد تیم باید با دو هافبک دفاعی بازی کند تا مدافعین کناری را پوشش دهند که سپاهان در این بازی با یک هافبک دفاعی بازی کرد و در ضد حمله خیلی اسیر می‌شد. یک مورد در نیمه اول و دو مورد در نیمه دوم بود که سپاهان نزدیک بود روی ضد حمله گل بخورد. اینکه شما فوتبال خوبی بازی کنید ولی نتیجه نگیرید قطعا به مشکل می‌خورید.

بازیکن پیشین سپاهان درباره بازی در لیگ قهرمانان آسیا هم توضیح داد: فوتبال بازی کردن در لیگ قهرمانان با بازی در لیگ ایران بسیار متفاوت است. وقتی در آسیا به میدان می‌روید احساس می‌کنید بازی خیلی راحت است و به خودتان می‌گویید می‌توانیم ۴ گل به حریف بزنیم اما در نهایت اینطور نمی‌شود. بحث جاگیری و یارگیری در این بازی‌ها بسیار مهم است. تیم‌های قوی آسیا فضای بسیار کمی به حریف می‌دهند. روی گل اول سپاهان دیدید که بازیکن حریف در میان چند بازیکن سپاهان به راحتی گل زد. جاگیری غیر اصولی باعث شد النصر به راحتی به گل برسد.

او در پایان گفت: برای محرم نویدکیا و سپاهان در ادامه آروزی موفقیت می‌کنم؛ همچنین برای تیم‌های دیگر و پرسپولیس که توانست پیروز شود. استقلال هم باید بازی‌هایش شروع شود تا ببینیم شرایط آن گروه چطور می‌شود.