شناسهٔ خبر: 42688324 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

عذرخواهی مدیرعامل شرکت عمران پرند از مردم/ تمام واحدهای مسکن مهر تا پایان سال تحویل داده می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با عذرخواهی از مردم به دلیل کاستی‌های موجود گفت: از ۸۷ هزار واحد مسکن مهر ۷۷ هزار واحد را تحویل داده‌ایم و تا پایان سال همه واحدها را تحویل مردم می‌دهیم و حتی اگر آورده مردم به موقع به پروژه‌ها تزریق نشود ما این آورده را به عنوان قرض پرداخت می‌کنیم که بعد از اینکه مردم ساکن شدند از مردم پس خواهیم گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از پرند، محسن وطن‌خواهی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در سخنرانی بین نماز  جمعه این هفته گزارشی از روند اجرای پروژه‌های در دست شرکت عمران ارائه داد و اظهار کرد: آمده‌ام تا از عملکردی که داشته‌ایم دفاع و از بخشی هم که کاستی وجود داشته است عذرخواهی کنم.

وی ادامه داد: از تاریخچه شهر که حدوداً سی سال از شروع آن می‌گذرد اکنون جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار جمعیت را در خود جای داده است و شهر جدید پرند محصول نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ما به عنوان نماینده دولت وظیفه داریم تا انتها کار را دنبال کنیم. 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند اضافه کرد: شرکت عمران پرند شرکتی سهامی که صددرصد آن دولتی است و با توجه به اساسنامه و وظیفه‌ای که دولت به عهده ما گذاشته کلیه درآمدهای به دست آمده شهر در خود شهر مصرف می‌شود و بعد از اضافه شدن مساکن مهر که به وظایف این شرکت اضافه و منجر به این شد که کمی از خدمات زیربنایی و روبنایی که باید برای شهر می‌دیدیم کمتر مورد توجه قرار بگیرد.

پرند در سه سال آینده یکی از بیست شهر بزرگ ایران

وطن‌خواهی افزود: شهر پرند طی سه سال آینده یکی از بیست شهر بزرگ ایران خواهد شد که حدود ۵۰۰ هزار جمعیت خواهد داشت.

وی در ادامه اطمینان داد که این شهر درخور این جمعیت خواهد بود و ابراز کرد: با نگاهی به شهرهای اطراف تهران متوجه کیفیت زندگی پایین در این شهرها می‌شویم چون ساخت و سازها شخصی بوده و نظام شهری نداشته اما شهر پرند از ابتدا شهری برنامه‌ریزی شده بوده است و انتظار هم می‌رود که بتواند نیازهای اولیه شهروندان خود را برطرف کند. 

چرا شهر جدید پرند دچار کمبودهای جدی است؟

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با طرح این سوأل که پس چرا الان این شهر دچار کمبودهای جدی است؟ پاسخ داد: برای اینکه یک شهر به دوام و قوامی برسد نیاز است که حدود پانصد سال عمر داشته باشد و تهران با ۲۱۰ سال پایتختی هنوز دچار مشکلاتی از جمله کمبود فضاهای آموزشی و فرهنگی و مواردی از این دست است  و عمر شهر پرند سی سال بیش نیست که امروز ۲۵۰ هزار نفر را در خود جای داده و آمادگی ۵۰۰ هزار نفر را هم طی سه سال آینده دارد.

وطن‌خواهی خاطرنشان کرد: شرکت عمران هر کاری که از دستش بر می آمده انجام داده است و به جز سه فاز صفر تا دو فازهای سه تا شش را هم مدیریت می‌کند که البته به تازگی با شهرداری تفاهمات خوبی انجام داده‌ایم که این مدیریت یکپارچه باشد.

وی با بیان اینکه ۲۴۰۰ هکتار از  ۳۴۰۰ هکتار این شهر در فازهای ۳ تا ۶ است، عنوان کرد: بودجه کل شهر در سال ۹۶ کمتر از صد میلیارد، در سال ۹۷ هم ۲۰۰ میلیارد و در سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده بود که توانستیم خرج شهر کنیم و اعتبار امسال ما ۸۵۰ میلیارد تومان است که شامل پنجاه پروژه می‌شود. 

تحویل تمام واحدهای مسکن مهر تا پایان سال

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با اعلام اینکه از ۸۷ هزار واحد مسکن مهر ۷۷ هزار واحد را تحویل داده‌ایم قول داد: تا پایان سال همه واحدهای مسکن مهر را تحویل مردم می‌دهیم و حتی اگر آورده مردم به موقع به پروژه‌ها تزریق نشود ما این آورده را به عنوان قرض پرداخت می‌کنیم که بعد از اینکه مردم ساکن شدند از مردم پس خواهیم گرفت.

وطن‌خواهی به ۱۱ مسجد ساخته شده در شهر اشاره کرد و گفت:  دو مسجد بزرگ و با کیفیت هم برای فضای فاز سه تا شش آماده کرده‌ایم و با بودجه‌ای بالغ بر سی میلیارد تومان به مناقصه گذاشته شده است.

وی با اشاره به کمبود مسجد در شهر بیان کرد: چهار مسجد هم در دست طراحی داریم  که این هم تا قبل از پایان سال قرارداد اجرای آن بسته خواهد شد. 

نیاز به ۳۱ مدرسه

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با تأکید بر اینکه برای ۵۰۰ هزار نفر حداقل ۸۰ مدرسه نیاز داریم، تشریح کرد: تاکنون ۴۳ مدرسه افتتاح شده و ۶ مدرسه هم در دست ساخت است.

وطن‌خواهی در بخش دیگری با توجه به نیاز شهر به فضای سبز یادآور شد: طراحی و ساخت بوستان بزرگ مشاهیر بالغ بر ۳۲۰ متر مربع وسعت آغاز و بوستان انرژی با ۴۵ هکتار که آن هم تا پایان سال کلنگ احداث آن هم به زمین زده خواهد شد؛ بوستان صخره‌ای معروف به تپه یا علی را شروع خواهیم کرد و ۲۷ هکتار پارک جنگلی با مشارکت ستاد نیروهای مسلح در حال ساخت است. 

وی در حوزه انتظامی از ساخت ۶ مرکز انتظامی و تحویل به زودی آن خبر داد و گفت: اتصال غربی پرند و از بن بست خارج شدن شهر یکی از پروژه‌های مهم و بزرگ کشوری است که با موافقت وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم عملیات اتصال این شهر به کمربندی سوم تهران یعنی کمربندی  آبیک به چرمشهر با حدود بیست کیلومتر طول و حدود ۱۵۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

پروژه اتصال به شهریار، ملارد و کمربندی جنوبی تهران

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه با اجرای این پروژه به شهریار، ملارد و کمربندی جنوبی تهران متصل می‌شویم، ابراز کرد: طراحی تالار بزرگ پرند با حدود ۱۵۰ میلیار تومان تا پایان سال کلنگ احداث آن به زمین زده خواهد شد.

وطن‌خواهی افزود: طراحی ورزشگاه بزرگ پرند که ظرفیت استادیوم فوتبال آن ۱۸ هرار نفر خواهد بود با وزارت ورزش و جوانان موافقت‌های لازم را گرفته و ان شاءالله تا قبل از پایان سال کلنگ احداث آن هم به زمین زده خواهد شد.

وی به کلانتری و آتش‌نشانی آماده افتتاح اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به ساختمان‌های بلند نیاز به ماشین آتش‌نشانی با نردبان بلند هستیم که با وامی از بانک مسکن، اقدام به خرید به مبلغ ۴۸ میلیارد تومان کردیم که تا یک ماه آینده وارد کشور خواهد شد.

اجرای پروژهای مشارکتی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند تصریح کرد: یکی از برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده برای رفع مشکلات شهر، اجرای پروژهای مشارکتی است که در کنار احداث مجتمع‌های تجاری پارک، مدرسه و مسجد هم خواهند ساخت که هم اکنون ۶ پروژه به همین شکل در شهر فعال است.

وطن خواهی در خصوص آرامستان شهر هم اظهار کرد: آرامستان در دست ساخت است که تا دو سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

تفاهم بزرگ برای حل متروی پرند

وی در مورد مشکل نبود سیگنال تلویزیون در شهر هم بیان کرد: با تفاهم انجام گرفته فضایی برای آنتن ثابت آماده شده که بتن‌ریزی آن هم در روزهای آینده انجام خواهد شد تا دکل تلویزیونی در آن نصب شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در پایان اطمینان داد آنچه در توان مدیریت شرکت باشد انجام خواهیم داد 
و تا انتها در کنار مردم خواهیم بود، عنوان کرد: در خصوص مترو تفاهم بزرگی بین استانداری تهران، وزیر راه و شهرسازی، شهردار تهران، شهرداری پرند، و شرکت عمران انجام شده که هفته آینده رسانه‌ای خواهد شد و البته تأمین کننده هزینه آن شرکت عمران است و احتمالاً طی دو سه ماه آینده افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/س