شناسهٔ خبر: 42685987 - سرویس استانی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

هوشمندسازی کشاورزی ضروری است

قاسمی با اشاره به ضرورت هوشمندسازی بخش کشاورزی، گفت: یکی از شهرستان‌های استان به عنوان الگوی هوشمندسازی در نظر گرفته شده است و با محوریت دفتر فناوری های نوین و همکاری مرکز تحقیقات این امر اجرا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در آیین اختتامیه همایش تبیین رویکرد‌های بخش کشاورزی استان فارس با محوریت جهش تولید، افزود: یکی از شهرستان‌های استان به عنوان الگوی هوشمندسازی در نظر گرفته شده است و با محوریت دفتر فناوری های نوین و همکاری مرکز تحقیقات این امر اجرا شود.

او با اشاره به اینکه ارتقای بهره وری با ارایه بسته‌های دانشی تجربه شده باید دنبال شود، بیان کرد: کشاورزی پیشه نیاکان استان فارس بوده و اجداد ما از دیرباز به شغل کشاورزی مشغول بودند، کشاورزی استان فارس پیشرفته است و کشاورزان این استان با هوشمندی، دانش و بینش بالا در کشور پیشرو هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، آغاز سال زراعی را رویداد مهمی در بخش کشاورزی برشمرد و اظهار کرد: هدف از برگزای این همایش فائق آمدن بر چالش‌ها با انسجام، وحدت رویه و تشریک مساعی است و باید این پیام را به تلاشگران عرصه کشاورزی بدهیم که با عزمی جزم، به دنبال ایجاد تغییرات چشمگیر و ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی هستیم.

قاسمی افزود: مشکلات مطرح شده در پنل‌های این همایش باید به فوریت در قالب تیم‌های هر پنل و با محوریت مدیران شهرستان‌ها بررسی و رفع شود تا پیامد این همایش پیگیری سهل‌تر و بهتر امور باشد.

او با تاکید به ضرورت رسیدگی به مشکلات مسئولان پهنه، افزود: تیم یاوران پهنه متشکل از ۶ نفر از مدیران ستادی در قالب دو تیم سه نفره به منظور پیگیری امورات این افراد تشکیل می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه طرح "پهنه +۱" در دستور کار قرار دارد، اظهارکرد: ایجاد مزرعه الگویی در تمام پهنه ها، معرفی حداقل یک کشاورز نمونه به ازای هر پهنه، ایجاد حداقل یک صندوق خرد در هر پهنه از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/