شناسهٔ خبر: 42672025 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

صادرات ۴۷۵ تن محصول از شرکت آریاپالایش دنا به افغانستان

محبوبه بخشایش‌نیا

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت آریا پالایش دنا مستقر در شهرک‌های صنعتی که سال گذشته یک میلیون دلار روغن تصفیه شده به خارج کشور صادر کرده بود امروز هم ۴۷۵ تن از این محصول را به کشور افغانستان صادر کرد.

صاحب‌خبر -

"سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست"افزود: این واحد گام مهمی در بحث صادرات استان برداشته، خوشبختانه سال گذشته یک مورد صادرات داشته و امروز هم ۴۷۵ تن محصول به ارزش ریالی ۴ میلیارد تومان را آماده صادرات به خارج از کشور دارد.
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی و تحریم‌های ظالمانه، صادرات تنها راه نجات مملکت و تنها منبع درآمد ارزی است و با توجه به اینکه صادرات نفتی ما متوقف شده صادرات حوزه غیرنفتی می‌تواند توسعه اشتغال و ارزآوری را به همراه داشته باشد.
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از این واحد تولیدی و سایر واحدها حمایت خواهیم کرد و در صورتی که نیاز به تسهیلات سرمایه در گردش و همچنین برنامه‌ای برای توسعه واحدها باشد حمایت می‌کنیم تا ظرفیت تولید و اشتغال افزایش یابد.
صمیمی دوست تاکید کرد: واحد آریا پالایش تنها واحد تولید کننده تصفیه روغن در جنوب کشور است که صادرات خوبی را از گمرک استان انجام می‌دهد.
وی در پاسخ به اینکه آیا صادرات ۲۰ میلیون دلاری هدف‌گذاری شده برای استان در سال ۹۹ محقق می‌شود بیان کرد: با تمام وجود واحدهای صادراتی را مورد حمایت ویژه قرار می‌دهیم و کوتاهی نمی‌کنیم، هیچ مشکلی برای حمایت مالی و حل سایر مسائل این واحدها نداریم و کافی است این واحدها پای کار بیایند.
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سال‌های متمادی نبود کمرگ تخصصی برای صادرات محصولات و فرآورده‌های نفتی از مشکل پیش‌رو واحدهای فعال در این حوزه بود که با جلسات متعددی که تشکیل شد این مورد حل شد و در حال حاضر هم کهگیلویه و بویراحمد دارای گمرک تخصصی است.
صمیمی دوست در پایان از عملکرد بانک صنعت و معدن و حمایت های این بانک عامل از تولید کنندگان تقدیر کرد.
"حسین گلریز خاتمی" سرمایه‌گذار واحد آریاپالایش دنا ضمن قدردانی از حمایت‌های ویژه معاون اقتصادی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با حمایت‌های صورت گرفته تولیدات این واحد به سمت بسته‌بندی رفته و از خام فروشی جلوگیری می‌شود، روغن تصفیه شده این واحد برای استفاده در پالایشگاه از یاسوج به افغانستان صادر می‌شود و هدف‌ بعدی ما صادرات این محصول به ترکیه و آفریقا است.
وی نبود گمرک تخصصی را از موانع بزرگ پیش‌روی این واحد دانست و اظهار کرد: قبلا تمام کارهای صادراتی این واحد در مرز انجام می‌شد و امکان قاچاق وجود داشت اما دو ماهی است که گمرک تخصصی راه‌اندازی شده و چون یک نهاد دولتی است امکان قاچاق محصول وجود ندارد و این محصول ثبت استانی شده که کمک بزرگی به صادر کننده است.
به گزارش ایسنا، سرمایه‌گذار واحد آریاپالایش دنا از حمایت بانک صنعت و معدن قدردانی و تاکید کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تسهیلات سرمایه در گردش برای این واحد مصوب شد و با مساعدت بانک‌ صنعت و معدن مبلغ ۷۰ میلیارد ریال به این واحد تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت شد.
انتهای پیام