شناسهٔ خبر: 42672005 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

استاندار زنجان:

برخورد قانونی با کسانی که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند

زنجان-استاندار زنجان تاکید کرد: در تلاش هستیم تا با کسانی که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان که در استانداری زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه در شرایط امروز همه ما باید به وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی‌مان عمل کنیم، گفت: این بدان معنی است که عدول از این وظایف به منزله زیر پا گذاشتن تعهدات اجتماعی بوده و باید با کسانی که در این زمینه احساس مسئولیت نمی‌کنند، برخورد قانونی شود.

وی با یادآوری اینکه مردم و مسئولان در استان زنجان همه تلاش خود را برای کاهش شیوع ویروس کرونا به کار بردند که نمونه بارز این نوع تلاش، نحوه برگزاری مراسم یوم‌العباس زنجانی‌ها در محرم امسال بود، افزود: بی‌شک با توجه به اجتماع عظیمی که در این روز صورت می‌گرفت، اگر قرار بود این اجتماع حتی با کمتر از ۱۰ درصد نیز برگزار شود، علاوه بر زنجان، سایر استان‌ها نیز متحمل خسارت می‌شدند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که در زمینه امکانات عمومی در جایگاه ارزشمندی قرار دارد، تصریح کرد: استان زنجان در زمینه تولید ماسک در جایگاه خوبی نسبت به سایر استان‌ها قرار داشته و امروز با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، این اقلام حفاظتی به قسمت هزار تومان در اختیار این قشر از جامعه قرار می‌گیرد.

حقیقی با تاکید بر اینکه موضوع پیشگیری از کرونا مربوط به دستگاه خاصی نبوده و همه اقشار جامعه باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند، ادامه داد: طی هفته‌های اخیر و به دلیل رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و نیز انجام مسافرت‌های شخصی و غیرضروری، شاهد افزایش روند شیوع ویروس کرونا در استان زنجان بودیم که این موضوع را می‌توان به عینه از آمار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل شیوع ویروس کرونا در شرایط فعلی نداریم و همه باید در این زمینه به وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی‌مان عمل کنیم، اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی در شرایط کنونی دارد، انتظار داریم این موضوع از سوی مردم استان جدی گرفته شود؛ چرا که از هفته آتی با کسانی که در این زمینه احساس مسئولیت نکنند، برخورد قانونی خواهد شد.

حقیقی در ادامه با تاکید بر به‌روز کردن آمار دانشجویان دانشگاه‌های استان، خاطرنشان کرد: بی‌شک دانشگاه‌ها جزو زیرساخت‌های ارزشمند هر جامعه‌ای به شمار می‌رود، از این رو باید تلاش کنیم تا مشکلات این بخش مرتفع شود که در همین راستا باید جلسه در زمینه رفع مشکلات دانشگاه علوم‌پایه زنجان که یکی از دانشگاه‌های برند در سطح کشور است، تشکیل شود.