شناسهٔ خبر: 42671971 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار کاشان: بانک اطلاعات نویسندگان تشکیل شود

کاشان- ایرنا- فرماندار ویژه کاشان بر لزوم ساخت نرم‌افزار حاوی بانک اطلاعات نویسندگان و ایجاد ویکی استوری با قابلیت ویرایش و اضافه‌سازی داده‌های مورد نظر تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

علی‌اکبر مرتضایی روز پنجشنبه در نشستی با جمعی از شاعران به مناسبت روز شعر و ادب پارسی، به بخشی از تولیدات خود در حوزه ادبیات داستانی اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۰ سال با هدف جلوگیری از کارهای تکراری و فراهم آمدن استفاده از دانش دیگران در حوزه ادبیات داستانی، بانک اطلاعاتی بیش از ۱۰ هزار نفر از نویسندگان سراسر دنیا جمع‌آوری شده است.

وی افزود: گستره اطلاعات در این زمینه بسیار زیاد است و از طرفی حمایتی در این زمینه انجام نگرفته و اطلاعات جمع آوری شده هم برای قابل استفاده شدن به زیرساخت‌های نرم‌افزاری نیاز دارد که متاسفانه تا کنون مهیا نشده است.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به ضرورت تشکیل مرکز غیردولتی مطالعات و تحقیقات ادبیات داستانی و مجمع انجمن‌های ادبی در این شهرستان، بیان کرد: نقش این منطقه با پیشینه گران‌سنگ تاریخی، وجود مشاهیر و مفاخر و مهم‌تر از آن ظهور و بروز چنین اصالت و فرهیختگی در نسل جوان، در آینده ادبیات این سرزمین بسیار امیدبخش است.

وی با بیان اینکه فعالیت هدفمند و گسترده در زمینه استعدادیابی به طور قطع راه رسیدن به هدف‌ها را سرعت می‌بخشد، اضافه کرد: برای تحقق این چشم‌انداز روشن در آخرین سال سده حاضر، باید بررسی کنیم با سرعت شگرف تولید علم، سهم ما در تولید و مصرف دانش به ویژه در حوزه ادبیات چقدر است.

مرتضایی تشریح کرد: پرونده حاوی اطلاعات فردی مانند توانمندی‌ها و استعدادها در بسیاری از کشورهای توسعه یافته با درک این مهم همزمان با تولد تشکیل می‌شود و با تکمیل مستمر در تمام مراحل زندگی، منجمله تحصیل و اشتغال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی توجه بیشتر به فرهنگ و جدی گرفتن آن در تصمیم‌گیری‌ها را موجب صیانت از هویت، اصالت و ارزش‌ها دانست و یادآور شد: قسم خداوند در قرآن کریم به قلم، خود گویای اهمیت و جایگاه نویسندگان و پدیدآورندگان نزد ذات اقدس الهی و همچنین میان مردم است.

فرماندار ویژه کاشان ادامه داد: کالبد انسان با دمیدن شدن روح الهی جان می‌گیرد و با خلق اثر هنری جان می‌بخشد، چنان که بسیاری اثرهای انسان‌ساز در این میان تولید شده که با تاثیر در جامعه موجب تعالی و سوق افراد به سوی هدف‌های والا شده است.

به گزارش ایرنا،  ۲ عنوان کتاب «تکریم ارباب رجوع در اندیشه اسلامی» و «روزهای خوش زندگی» به قلم ماشاءالله صدیقی، همچنین کتاب «گرگ آوازخوان» به قلم محمدمحسن عبدلیان در ادامه این نشست رونمایی شد.

شهرستان ۳۶۸ هزار نفری کاشان درای ۹ انجمن ادبی فعال و ۲۷ ناشر است و سالانه بیش از ۱۷۰ عنوان کتاب از نویسندگان و ناشران کاشانی اعلام وصول می‌شود.