شناسهٔ خبر: 42671873 - سرویس علمی-فناوری
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ماموریت ویژه ناسا برای تحقیق بیشتر روی سیاره ناهید

به دنبال انتشار خبر کشف علائم حیات در سیاره ناهید، ناسا تحقیق بیشتر روی این سیاره را در دستور کار خود قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، روز دوشنبه خبری مبنی بر کشف علائم حیات در سیاره ناهید، تبدیل به تیتر یک رسانه‌های جهان شد، تحقیقات منتشر شده در این باره حاکی از وجود فسفین به عنوان یکی از نشانه‌های احتمالی زندگی در جو سیاره ناهید است، این کشف حاصل تحقیقات تیمی از دانشمندان و دانشگاهیان است و حالا ناسا در بیانیه‌ای این کشف را تحول بزرگی در مشاهدات فضایی عنوان کرده است.

بیانیه ناسا به این شرح است:

مقاله‌ای در مورد شیمی سیاره ناهید منتشر شده است، ناسا در این تحقیقات دخیل نبوده و نمی‌تواند مستقیما درباره یافته‌ها اظهارنظر کند، با این حال ما به روند بررسی همتایان علمی خود اعتماد داریم؛ منتظر برگزاری نشستی در این باره هستیم که به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد.

ناسا یک برنامه نجومی گسترده دارد که به روش‌های مختلف نشانه‌های حیات در سراسر منظومه شمسی و فراتر از آن را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد.

طی دو هفته گذشته ما یافته‌های جدیدی داشته ایم که در مجموع بیانگر افزایش قابل توجه احتمال وجود حیات در سیارات دیگر است.

تصویر زیر، عکسی است که با تلسکوپ هابل در ۲۴ ژانویه ۱۹۹۵ از سیاره ناهید گر فته شده است که ابر‌های این سیاره در فاصله ۱۱۳.۶ میلیون کیلومتری از زمین را نشان می‌دهد.

کشف علائم حیات در ناهید تحول بزرگی است/ ماموریت ویژه ناسا برای تحقیق بیشتر روی سیاره ناهید

مانند تعداد فزاینده‌ای از اجرام سیاره ای، ناهید نیز به عنوان مکانی جالب برای کشف، اثبات شده است، اگرچه به دلیل حرارت بالا، ترکیب جو و سایر عوامل تحقیق بر روی آن کمی دشوار بوده است.

دو ماموریت چهار نامزد بعدی ناسا برای کشف، مانند ماموریت «ان ویژن» اروپا که ناسا یکی از شرکای آن است، روی سیاره ناهید متمرکز شده اند.

انتهای پیام/