شناسهٔ خبر: 42645559 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید کارشناس عراقی بر ضرورت ایجاد کمربند امنیتی ویژه زیارت اربعین

کارشناس مسائل امنیتی عراق بر ضرورت ایجاد کمربند امنیتی در شهر‌های نجف، کربلا و بابل، ویژه زیارت اربعین تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری المعلومه، امیر عبدالمنعم الساعدی، کارشناس مسائل امنیتی عراق تاکید کرد که هنگام برپایی زیارت اربعین امام حسین (ع) ایجاد کمربند امنیتی در شهر‌های نجف، کربلا و بابل به علت بیابان‌هایی که در غرب این شهر‌ها قرار داد و همچنان عناصر تروریستی در آن حضور دارند، ضروری است.

او افزود: تروریست‌های داعش در برخی مناطق غرب کشور و به ویژه در بیابان‌ها و مناطق دور افتاده تا مرز‌های عراق با عربستان، سوریه و اردن همچنان حضور دارند.

الساعدی گفت: وجود پایگاه‌های آمریکایی در بیابان‌های غربی کشور عامل حمایت و کمک به تروریست‌های داعش در اجرای حملات تروریستی به استان‌های منتهی به این بیابان‌ها شده است.

کارشناس مسائل امنیتی عراق در پایان تاکید کرد که برای تامین امنیت زیارت اربعین در روز‌های آتی و افزایش زائران، ایجاد کمربند امنیتی در سه شهر نجف، کربلا و بابل ضروری است.

این در حالی است که نیرو‌های الحشدالشعبی عراق همچون هر سال گشت زنی‌های خود را به منظور بالا بردن آمادگی خود برای مقابله با حملات تروریستی احتمالی در مناطق، بیابانی اطراف این استان‌ها آغاز کرده‌اند.

«سجاد الاسدی» فرماندهی عملیات فرات میانه الحشدالشعبی، اعلام کرد که پس از حضور موفقیت آمیز در مراسم روز دهم محرم، آموزش نیرو‌ها برای مشارکت در تامین امنیت زیارت اربعین حسینی آغاز شده است.

«جاسم الفتلاوی» معاون استاندار کربلا، نیز اعلام کرد که به منظور آمادگی برای پذیرش زائران اربعین حسینی، میدان‌هایی را در سه نقطه از شهر‌های نجف، بغداد و بابل ویژه استقرار اتوبوس‌ها برای جابجایی مردم تعیین کرده‌اند و پیش بینی می‌کنند که امسال نیز زائران بسیاری در این مراسم حضور خواهند یافت و آمادگی خود را برای تجمع مردم بالا برده‌اند.

انتهای پیام/