شناسهٔ خبر: 41999538 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

توسعه کردستان نیازمند استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای موجود است

سنندج - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: توسعه یک امر درون‌زا است و به همین دلیل برای توسعه کردستان باید از ظرفیت ها و استعدادهای استان کردستان استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید که با موضوع شرکت‌های دانش بنیان و جهش تولید در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در معاونت علمی و فناوری دیدگاه‌های متفاوتی به مناطق مختلف کشور بسته به پتانسیل و ظرفیت‌هایشان داریم.

وی افزود: پول مفت نفت اتفاقاتی را رقم زد تا فرهنگ عمومی جامعه تغییر یابد و همه جوانان تنها دنبال استخدام باشند و کمتر به کارآفرینی روی آورند.

ستاری بیان کرد: عدم توجه به سرمایه‌ها و ظرفیت‌های داخلی استان باید تغییر یابد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: کردستان استانی با پتانسیل‌های اقتصادی دیرینه است.

ستاری ادامه داد: توسعه یک امر درون‌زا است و تنها از ظرفیت‌های داخلی استان است که می‌تواند باعث تغییر در استان شود.

وی افزود: باید محیطی در استان احداث شود تا نیروی کار و فناور در استان مستقر شود و جوانان به دنبال مهاجرت نرود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: متأسفانه دانشگاه‌های ما در چند سال گذشته کمتر به فن‌آوری و ایجاد اشتغال توجه کرده‌اند.

وی افزود: دانشگاه‌ها می‌توانند در اقتصاد دانش بنیان محور توسعه قرار بگیرند و باعث تغییر ابتدا در خود و سپس در جامعه شوند.

ستاری بیان کرد: این آموزش موجود که به استخدام منجر می‌شود کاملاً بی فایده است و هیچ نقشی در ایجاد تحول ندارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: نوآوری از کسی شروع می‌شود که همیشه به دنبال کار و فعالیت‌های نوآورانه باشد.

وی افزود: نسبت به سفر قبلی بنده به استان کردستان تغییرات اساسی رخ داده است و این نشان دهنده تغییر دیدگاه فرهنگی مسئولین استانی است.

ستاری با بیان اینکه مفاهیم اقتصاد دانش بنیان در استان کاملاً به درستی در حال اجرا شدن است، افزود: کردستان فرهنگ غنی چند هزار ساله دارد و باید ساز و کاری در نظر گرفته شود تا این فرهنگ به تمام دنیا معرفی شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: اگر بتوانیم روی جوانان استان کردستان و ایجاد پارک‌های علم و فناوری در شهرستان‌ها سرمایه گذاری کنیم می‌توانیم نتیجه بهتری را در نوآوری داشته باشیم.

وی افزود: ظرفیت‌های پارک علم و فناوری استان به هیچ وجه در حد استان کردستان نیست و ما آمادگی کامل در ایجاد فضای نوآوری و فناوری در استان را داریم.

ستاری عنوان کرد: در حوزه‌های خلاق پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای در استان کردستان وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

وی گفت: کاملاً آماده هستیم تا زیرساخت‌های استان کردستان را با همکاری یکدیگر در راستای افزایش فضای فناورانه ایجاد کنیم.

ستاری اظهار کرد: اقتصاد دانش بنیان در کشور به شدت در حال رشد است و کردستان نیز باید جز این رشد باشد و نباید از این قافله جا بماند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان سخنان خود گفت: توسعه دانش بنیان استان کردستان برای معاونت علمی و فناوری بسیار اهمیت دارد.