شناسهٔ خبر: 41904899 - سرویس استانی
منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

همکاری مردم با ستاد ملی مقابله با کرونا در ماه محرم ضرورت دارد

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت همکاری مردم با ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری هرچه باشکوه‌ تر مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم عصر روز گذشته در جلسه ستاد برگزاری مراسم ماه محرم و صفر گفت: مردم ما علاقه مند تشکیلات اباعبدالله الحسین بوده و با عشق و علاقه خواهان ثبت نام خود در مراسم امام حسین هستند، اما متاسفانه شیوع ویروس کرونا جلوی بسیاری از مراسمات را گرفته است و باید مردم با همکاری ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر عزاداری اباعبدالله علیه السلام تلاش کنند.
وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت برگزاری مراسم، صدور مجوز به هیئت‌ها و نظارت و کنترل را بر عهده دارد همچنین معیار برگزاری مراسمات در هیئت‌ها و عزاداری همان فرمایش مقام معظم رهبری است و هرکس می‌خواهد عزاداری کند،باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد، چراکه مطلوب و ایده آل همه ما این است.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی و ترویج عزاداری‌های امسال بیان کرد: نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی جریان عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار مهم است و از سویی می‌تواند عزاداری‌هایی که در آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود را منعکس کند.
امام جمعه تبریز ادامه داد: نقش بعدی صدا و سیما این است که از تلویزیون عزاداری‌ها پر محتوا و پررونق را پخش کرده و مداحی و سخنرانی‌های مراسمات را برای استفاده مردمی که در منزل هستند انعکاس دهد.