شناسهٔ خبر: 41798108 - سرویس فرهنگی
منبع: ایمنا | لینک خبر

زندآور:

پنج خبرنگار اصفهانی به کرونا مبتلا شدند

رئیس خانه مطبوعات اصفهان گفت: در جامعه مطبوعاتی اصفهان پنج نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه هر پنج نفر دوران این بیماری را پشت سر گذاشتند.

صاحب‌خبر -

امیراحمد زندآور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه، اظهار کرد: هر ساله از جهت کارکرد و نحوه فعالیت در عرصه مطبوعات مشکلات مختلفی وجود دارد، اما امسال سال بسیار سخت و عجیبی را پشت سر گذاشتیم. شیوع ویروس کرونا از جمله مواردی است که حضور خبرنگار در عرصه اطلاع رسانی را سخت‌تر کرد. اصحاب رسانه از سال‌های گذشته دچار مشکلات اقتصادی بودند و امسال با بحران کرونا این مشکل دوچندان شد. 

وی با بیان اینکه "خبرنگاران با کمترین درآمدها و هزینه‌ها امورات شخصی خود را پیش می‌برند"، افزود: دغدغه‌های خبرنگاران در عرصه مطبوعات زیاد است و یکی از آن‌ها حضور خبرنگار در همه مجامع برای رصد و اطلاع رسانی عملکرد دولتمردان، نهادهای اجرایی و انقلابی است. همین الزام به حضور خبرنگاران در عرصه‌های مختلف این قشر را بیشتر در معرض آسیب ویروس کرونا قرار داده است.

رئیس خانه مطبوعات اصفهان گفت: از مسئولین محترم خواهشمندیم با توجه به حضور اجباری خبرنگاران در بیرون در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، همکاری بیشتری با خبرنگاران و مطبوعات داشته باشند تا آن‌ها با دلگرمی بیشتری بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

زندآور ادامه داد: از اینکه امسال نمی‌توانیم به صورت همایشی و جمعی از خبرنگاران تقدیر کنیم متأسفیم و امیدواریم بتوانیم به صورت مجازی از زحمات خبرنگاران تقدیر و تشکر کنیم. از مقامات استانی که مرتبط با عرصه مطبوعاتند دعوت می‌شود تا به این مناسبت در هفته آینده برنامه‌ای شایسته برای خبرنگاران داشته باشند.

وی درباره اینکه چه تعداد از خبرنگاران اصفهانی به ویروس کرونا مبتلا شدند، توضیح داد: در جامعه مطبوعاتی اصفهان پنج نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه هر پنج نفر دوران این بیماری را پشت سر گذاشتند. خبرنگاری کار پر مشغله و پر دغدغه‌ای است که به علت حضور در جلسات مختلف در معرض خطر بیشتری نسبت به سایر مشاغل قرار می‌گیرند.

رئیس خانه مطبوعات اصفهان گفت: از عدم حمایت سازمان‌ها و ادارات گله‌مندیم و همانطور که اصحاب رسانه خدمات ویژه‌ای به سازمان‌ها و ادارات ارائه دادند، ادارات و مدیران نیز باید قدرشناسی می‌کردند و در این شرایط بحرانی قدر زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه را می‌دانستند. با توجه به اینکه خبرنگاران جان و قلم خود را در اختیار اطلاع‌رسانی سازمان‌ها گذاشتند انتظار حمایت و رسیدگی بود که هیچ اتفاقی رخ نداد. امیدواریم مسئولان، این قشر جامعه که در مسائل معیشتی و اقتصادی آسیب پذیر هستند و هیچ منبعی برای مسائل درآمدی ندارند را ببینند.