شناسهٔ خبر: 41793006 - سرویس فرهنگی
منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

پیام مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان به مناسبت میلاد امام علی النّقی الهادی (ع)

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پیامی فرا رسیدن میلاد امام علی النّقی الهادی (ع) را گرامی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، در پیام کورش مودت آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بهتر از نیکی، نیکوکاری است و زیباتر از زیبایی، گوینده آن است، و برتر از علم، حامل آن است، و بدتر از بدی، عامل آن است، و وحشتناک‌تر از وحشت، آورنده آن است. امام علی النقی (ع)

 

حضرت امام علی النّقی الهادی علیه السلام ستاره ای درخشان از آسمان امامت و ولایت بودند که  تمامی صفات نیکو و فاخر معنوی را یک جا در وجود مبارک خود داشتند. ایشان در طول عمر پربرکت خویش هیچگاه از آگاه ساختن، ارشاد و آشنا کردن مردم به حقایق مذهبی دست برنداشتند.

 

یکی از اقدامات مهم امام هادی(ع)، حفظ خط فکری و فرهنگی تشیع و جلوگیری از ترویج اندیشه های مخالفان بود. اقدامی که به تربیت شاگردان عالم و برجسته ای انجامید و بستری را برای تشکیل حوزه علمیه و تبیین دین مبین اسلام برای نسل های آینده ایجاد کرد.

 

اینجانب فرا رسیدن پانزدهم ذی الحجه سالروز میلاد باسعادت خورشید عدالت، دهمین امام شیعیان، حضرت امام علی النّقی الهادی علیه السلام را به تمامی فرهنگیان ارجمند، دانش آموزان عزیز و مردم ولایت مدار استان خوزستان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

 

امید آنکه بتوانیم در پرتو تعالیم ارزشمند این امام همام، میراث دارِ پاکدامنی، عدالت، علم، ظلم ستیزی و دین مداری حضرت امام علی النّقی الهادی علیه السلام در جامعه باشیم و ریشه‌های مودت، صلح و برادری را در بین کشورهای اسلامی تقویت کنیم.

 

کورش مودت

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان