شناسهٔ خبر: 41792968 - سرویس سیاسی
منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

بیانیه حزب‌الله لبنان درباره انفجار مهیب بیروت

حزب‌الله لبنان بامداد چهارشنبه طی بیانیه‌ای با ابراز همدردی با خانواده شهدا و مجروحان از همه لبنانی‌ها و گروه‌های سیاسی خواست تا با همبستگی و یکپارچگی به عبور از این شرایط سخت کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای درباره انفجار مهیب عصر روز سه‌شنبه در بیروت با ملت لبنان، خانواده شهدا و مجروحان ابراز همدردی کرد.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: «به ملت لبنان شریف و خانواده شهدا و مجروحان همدردی و احساس ناراحتی عمیق خود به دلیل این فاجعه ملی بزرگ که لبنان و لبنانی‌ها را در شرایط سختی که کشور عزیزمان در آن هست  هدف قرار داده ابراز می‌داریم.

این فجعه دردناک و ویرانی بی سابقه آن و پیامدهای خطرناک آن در سطوح مختلف انسانی، بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی همبستگی و یکپارچگی تمامی لبنانی‌ها و همه گروه‌های سیاسی و اقدام مشترک برای عبور از این رنج دردناک را ضروری می‌کند.

ما در این رویداد غم انگیز، به تمامی کادرهای درمانی و پرستانی، گروه‌های کمک‌های بشردوستانه،‌ گروه‌های حفظ امنیت و آتش‌نشانان شجاع به دلیل تلاش‌های بزرگشان برای نجات و کمک ، ‌درود می‌فرستیم و تمامی امکانات خود را در خدمت مردم شریف و هموطنان عزیزمان قرار می‌دهیم.

از خداوند متعال می‌خواهیم که شهدا را غریق رحمت و مغفرت کرده و به خانواده‌هایشان صبر و آرامش دهد و از خداوند می‌خواهیم که به مجروحان شفای عاجل دهد و به ملت عزیزمان صبر و پایداری دهد و کشورمان در عبور از سختی‌ها و ناراحتی‌ها پیروز شود.»

در انفجار مهیب عصر روز دوشنبه  در بیروت تا کنون مرگ بیش از 67 نفر تایید شده و نزدیک به 3600 نفر نیز مجروح شدند.

 انفجار بندر بیروت ناشی از منفجر شدن همزمان مقایر زیادی از مواد آتش‌زا بوده و به گفته شاهدان عینی، ابتداء انفجار کوچک و سپس انفجار شدید رخ داده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که شدت انفجار در بندر بیروت به‌قدری مهیب بوده است که ساکنان جزیره قبرس آن را شنیده‌اند.

دیده‌بان زمین لرزه اردن اعلام کرد که نیروی انفجار بیروت معادل نیروی زلزله‌ای با قدرت 4.5 ریشتر بوده است.