شناسهٔ خبر: 41745859 - سرویس اقتصادی
منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان خبر داد

تخصیص قیر یارانه‌ای به ارزش ۶۸ میلیارد ریال برای آسفالت معابر ۲۵ روستای استان زنجان/اجرای طرح هادی در ۴۰۰ روستا

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان از تخصیص ۶۸ میلیارد ریال قیر یارانه‌ای برای آسفالت معابر ۲۵ روستا در سطح استان برای امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران، گفت: قیر یارانه‌ای به ارزش ۶۸ میلیارد ریال برای آسفالت معابر ۲۵ روستا در سطح استان در سال جاری اختصاص یافته است.

 رضا خواجه‌ای، تعداد  اجرای طرح هادی در روستاهای بالای  ۲۰ خانوار  را ۴۰۰ روستا دانست و افزود: در حال حاضر ۸۳ پروژه اجرای طرح هادی در روستاهای استان در راستای فراهم‌سازی زمينه توسعه و عمران نقاط روستايی، در حال انجام است.

وی ادامه داد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی  در استان زنجان ۵۶/۷  درصد  و در سطح کشور  ۲/ ۴۶  درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان به تامین منابع مالی طرح هادی اشاره کرد و گفت:  تامین منابع مالی اجرای طرح‌های هادی از بودجه‌های تملک و دارائی و همچنین بودجه سالیانه دهیاری‌ها  تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه، باید با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب در جهت  توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته‌ای برای ساکنین روستاها فراهم کرد تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند، تصریح کرد: ساماندهی و اصلاح موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی روستا به شمار می‌روند.

خواجه‌ای یادآور شد: اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی این است که روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه‌ای در عمران و آبادی از قببل خدمات زیربنایی، اجرای طرح‌های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی هستند، بنابراین، تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلند مدت موثر است.