شناسهٔ خبر: 41745814 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۵هکتار از مراتع مشجر گیلانغرب در آتش سوخت

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار گیلانغرب گفت: ۱۵ هکتار از مراتع مشجر این شهرستان در منطقه «شک میدان» بر اثر یک فقره آتش سوزی طعمه حریق شد.

صاحب‌خبر -

کوروش محمودیان شامگاه یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی امروز به وقوع پیوست که لحظاتی قبل مهار شد.

وی اظهار داشت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲ فقره آتش سوزی دیگر در این منطقه رخ داد که در هر ۲ مرحله با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی مردم دوستداران طبیعت و محیط زیست و مجموعه ستاد مدیریت بحران آتش سوزی مهار شد.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: با توجه به وجود مواد منفجره برجای مانده ناشی از دوران جنگ تحمیلی در این منطقه انفجار برخی از آن ها از ساعت ۱۴ امروز در این محدوده آتش سوزی رخ داده که پس از پنج ساعت تلاش بی وقفه همه عوامل سرانجام آتش سوزی ساعت ۱۹ عصر امروز مهار شد.

وی با بیان اینکه علت آتش سوزی در دست بررسی است، ادامه داد: در نتیجه این آتش سوزی ۱۵ هکتار از منابع طبیعی منطقه در آتش سوخت که مقدار هشت هکتار آن مراتع مشجر و مابقی مرتع است.

از ابتدای امسال تاکنون در نتیجه چندین مورد آتش سوزی در منابع طبیعی شهرستان گیلانغرب ۸۵ هکتار از  مراتع مشجر این شهرستان در آتش سوخته است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار جنعیت، ۲۰۵ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مابقی مرتع است.