شناسهٔ خبر: 41745769 - سرویس بین‌الملل
منبع: انتخاب | لینک خبر

توافق نفتی شرکت آمریکایی با کردهای سوریه

آمریکایی که در سال های اخیر و پس از شکست داعش اقدام به سرقت نفت سوریه کرده اند، این بار پای کردهای این کشور را برای قانونی نشان دادن سرقت خود به میان کشیده اند و به همین منظور یک قرارداد با گروه های کرد شمال سوریه امضاء کرده اند. هرچند آمریکا از حضور در منطقه غرب آسیا اهداف مختلفی را پیگیری می کند، اما دستیابی به نفت مجانی این منطقه از مهم ترین هدف های یانکی ها بشمار می رود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تروریست های آمریکایی که در سال های اخیر و پس از شکست داعش اقدام به سرقت نفت سوریه کرده اند، این بار پای کردهای این کشور را برای قانونی نشان دادن سرقت خود به میان کشیده اند و به همین منظور یک قرارداد با گروه های کرد شمال سوریه امضاء کرده اند.

به گزارش ایرنا، هرچند آمریکا از حضور در منطقه غرب آسیا اهداف مختلفی را پیگیری می کند، اما دستیابی به نفت مجانی این منطقه از مهم ترین هدف های یانکی ها بشمار می رود.

آمریکا در سال های اخیر با به راه انداختن جنگ های مختلف در کشورهای منطقه همچون سوریه، عراق، یمن، جنگ رژیم بعث صدام علیه ایران و توطئه های دیگر همواره به دنبال ضعیف کردن کشورهای اسلامی و سلطه بر آنها بوده است.

یانکی ها در این راه چند هدف عمده دیگر را نیز پیگیری کرده اند که ایجاد، تجهیز، آموزش و حمایت های همه جانبه از گروه های تروریستی همچون داعش و النصره (تحریر الشام) از جمله آنهاست که از این طریق، خود درگیر جنگ با کشورهای ضدامپریالیستی نشوند، چراکه وقتی مسلمانان یکدیگر را بکشند دیگر نیازی نیست تا نظامیان آمریکایی وارد جنگ با مسلمانان برای تسلط بر آنها بشوند.

فروش سلاح به یک طرف و یا طرف های درگیر در جنگ های منطقه از دیگر اهداف تروریست های آمریکایی به شمار می رود و یانکی ها از این طریق توانسته اند در چند دهه گذشته شرکت های ساخت سلاح خود را سرپا نگه دارند و با کشته شدن مسلمانان سودهای مادی زیادی کسب کنند.

در مجموع آمریکایی ها از به راه انداختن جنگ های منطقه به دنبال جذب منابع مادی سرشار مسلمانان و نابودی سرمایه های انسانی و زیر ساخت های آنها هستند چرا که یانکی ها به هیچ عنوان نمی پسندند که یک کشور قوی اسلامی در منطقه در حال حیات باشد و کشورهای دیگر نیز از آن پیروی کنند که نمونه آن اقدامات ضدانسانی بیش از چهار دهه ای مقامات آمریکایی علیه ملت ایران می باشد که ما شاهد آن هستیم.

آمریکایی ها در سوریه نیز به دلیل این که از بسیاری از برنامه ها و اهداف خود دور هستند و نتوانسته اند در سال های اخیر به اهداف مورد نظرشان برسند سعی در ضربه زدن به مردم و دولت سوریه از هر راهی دارند که سرقت نفت مردم این کشور یکی از برنامه هایی است که با شکست گروه تروریستی داعش آمریکایی ها آن را جلو می برند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش در سال‌های اخیر انجام داده است.

در دو سال گذشته یانکی ها با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده اند، حضوری که منجر به سرقت بیشتر نفت مردم این کشور شده است.

یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا برای توجیه این سرقت گفت که فرمانده شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

شبکه آمریکایی «الحره» به نقل از گراهام گزارش داد که «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

گراهام گفت که عبدی با یک شرکت نفتی آمریکایی قرارداد بسته است؛ هدف ادعایی آمریکا و کُردها، «به روز کردن میادین نفتی در شمال شرق سوریه برای سرقت بیشتر نفت است».

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا هم با اشاره به اینکه «این توافق بیش از حد انتظار، زمان برد»، تصریح کرد: «ما در حال حاضر، مشغول اجرای آن هستیم».

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها اذعان کرده که نظامیان این کشور برای (سرقت) نفت در سوریه حضور دارند.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که منابع نفتی سوریه که باید برای سوری‌ها باشد و مردم این کشور از آن منتفع باشند، در طول ۱۰ سال گذشته و با آغاز بحران این کشور به دست بیگانگان از جمله گروه تروریستی داعش، ترک‌ها و اخیرا نیز به دست آمریکایی‌ها افتاده است؛ کشور سوریه در زمان کنونی به دلیل آغاز بازسازی این کشور نیاز شدیدی به منابع پولی دارد که نفت قسمت مهمی از آن را تامین می‌کند و مردم سوریه نیز اکنون به دلیل تحریم های آمریکا و اروپا با کمبود سوخت مواجه بوده و توزیع آن در این کشور به خاطر کمبود بر اساس سهمیه صورت می گیرد.

سوریه قبل از بحران این کشور در اواخر اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱ میلادی) ۳۸۷ هزار بشکه در روز از این منطقه نفت تولید می‌کرد که ۱۴۰ هزار بشکه آن از طریق بنادر غربی این کشور در سواحل مدیترانه صادر و مابقی نیز در داخل سوریه پالایش و مصرف می شد.

حکومت دمشق به دلیل آسیب‌های فراوان از سوی گروه‌های تروریستی مورد حمایت جبهه غربی – عربی – عبری در سال‌های اخیر، به درآمدهای نفتی برای بازسازی و توسعه این کشور جنگ زده نیاز جدی دارد و در مقابل آمریکایی‌ها و تروریست ها این قضیه را به خوبی می دانند و آنها برای جلوگیری از دستیابی دولت و مردم سوریه به این درآمد، اقدام به محاصره این میادین نفتی و سرقت از آن کرده‌اند؛ اقدامی که پیش از آن گروه تروریستی داعش انجام داده بود.

سرقت نفت مردم سوریه از سوی تروریست های آمریکایی و همراهی کردهای سوری با یانکی ها نمونه ای از اقدامات ضدملی کردهای سوری را نشان می دهد که به خاطر حفظ منافع خود با دشمنان سوریه همکاری می کنند.

نکته ای که در این بین وجود دارد این است که آمریکایی ها با اقدامات اخیر خود در تجهیز چاه های نفتی شمال و شمال شرق سوریه به دنبال استخراج بیشتر نفت (بخوانیم سرقت بیشتر نفت) می باشند و با فروش نفت های سرقتی به رژیم صهیونیستی با قیمت پایین تر هم هزینه و حقوق نیروهای خود را در می آورند و هم صهیونیست ها را راضی می کنند، البته مقداری از این درآمدهای دزدی نیز به کردهای سوری می رسد.

لینک کوتاه کپی لینک