شناسهٔ خبر: 41720481 - سرویس اجتماعی
منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

وقتی پول بیت‌المال خرج سفرهای پرخطر در اوج شیوع کرونا می‌شود

پشت‌پرده تفریحات لاکچری در کیش/ سفرهای پرخطر در اوج شیوع کرونا

در اوج شیوع کرونا، چرا تبلیغات کیش در صداوسیما متوقف نمی‌شود؟

صاحب‌خبر -
صراط:

مدتهاست كه استان هرمزگان در فهرست مناطق قرمز كرونايي كشور قرار گرفته و اخيرا سخنگوي وزارت بهداشت نيز مردم را از سفر به اين استان به خصوص جزيره كيش بر حذر داشته است. اما با كمال تعجب اين شبها شاهد پخش برنامه اي از شبكه دو سيما هستيم كه جاذبه هاي گردشگری كيش را تبليغ مي كند! حال اين تناقض آشكار در كجا ريشه دارد و اصل ماجرا چيست؟

به گزارش خبرفوری بنابه گزارش هاي رسيده با گذشت بيش از يك ماه، نحوه برگزاري جشنواره تابستاني امسال كيش همچنان در هاله اي از ابهام قرار دارد. از طرفي به خاطر شيوع كرونا برگزاري هرگونه مراسمي ممنوع اعلام شده، و از طرف ديگر سازمان منطقه آزاد كيش دور از چشم كيشوندان، اصناف، هتلداران و مسافران، بودجه اي هنگفت به برگزاري جشنواره تابستاني اختصاص داده است، بدون آن كه عملا جشنواره اي در كار باشد!

البته به جز همين برنامه تلويزيوني شبانگاهي كه فقط يكي از آيتم هاي پرهزينه اين جشنواره صوري است. برنامه اي كه پيداست حاصل تدوين شتابزده فيلم هاي آرشيوي موجود در جزيره است، آن هم بدون هيچ خلاقيتي با اجرايي ضعيف و پخش ترانه هاي بي ارتباط با موضوع، كه يك ماه است هر شب روي آنتن شبكه اي سراسري مي رود و در اوج مشكلات اقتصادي و شيوع كرونا، امنيت و آرامش منطقه اي پرخطر را به رخ مردم مي كشد!

البته همراه با اين طنز تلخ كه در شبهاي اخير زير فشار اعتراضات و انتقادات روزافزون، مجبور شده اند زيرنويس: "به كيش سفر نكنيد!" را هم به آن اضافه كنند! و تلخ تر آن كه هزينه اي ميلياردي نيز صرف اين برنامه ضعيف با اهداف كاملا متناقض شده است!

از دلايل و ضرورت هاي اختصاص بودجه ميلياردي به ساير بخش هاي جشنواره اي كه عملا تعطيل شده است، نيز خبري در دست نيست!

به راستي اين دردها را به كه بايد گفت؟ از مسئولان سازمان منطقه آزاد كيش مي خواهيم براي يك بار هم كه شده پاسخگو باشند و بگويند كه بنا به چه ضرورتي اقدام به چنين دست و دلبازي هايي مي كنند؟! آن هم امسال و در اين شرايط سخت اقتصادي و كرونايي! مگر نه آن كه دولت محترم از طريق همين صداوسيما شب و روز، مردم را از سفر به مناطق پرخطر به ويژه كيش منع مي كند؟! پس حكايت اين يك بام و دو هوا چيست؟!

آيا مي خواهيد با نمايش جاذبه هاي اين جزيره لاكچري، دل مردمي را كه كمرشان زير بار فشار اقتصادي و مصيبت كرونا خم شده است بيشتر بسوزانيد؟! يا قرار است با وجود اين حال و روز مردم، همچنان پول بي زبان را به بهانه جشنواره اي كه خود تعطيلش كرده ايد، بين نورچشمي ها تقسيم كنيد؟!

اگر هم به قول خودتان براي حمايت از اصناف و هتلداران و كيشوندان آسيب ديده از كرونا در پي جذب گردشگراني از طبقات پردرآمد و برخوردار هستيد، چرا هزينه تبليغ آن را از بيت المال و از جيب مردم بينوا برمي داريد؟! مردمي كه قوت روزانه خود را هم به سختي تأمين مي كنند، چه رسد به آنكه به روياي پرواز و اقامتي گران قيمت در كيش بينديشند!