شناسهٔ خبر: 41200385 - سرویس سیاسی
منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

آموزش سواد توسط مربیان بسیجی به بسیجیان ۱۰ تا ۴۹ ساله در سراسر کشور

خبرگزاری میزان- مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه اخیر میان سازمان بسیج سازندگی و سازمان نهضت سوادآموزی، از آموزش سواد توسط مربیان بسیجی به بسیجیان ۱۰ تا ۴۹ ساله کم‌سواد و بی‌سواد در سراسر کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد زهرایی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه اخیر میان سازمان بسیج سازندگی و سازمان نهضت سوادآموزی گفت: رسالت نهضت سوادآموزی در کشور ما به صفر رساندن نرخ بی سوادی در کشور است و از سوی دیگر بسیج دارای ظرفیت‌هایی برای تسهیل امور و کاهش هزینه‌ها در مسیر به صفر رساندن نرخ بی سوادی در کشور است.

وی افزود: با توجه به مشکلات مالی و بودجه‌ای نهضت سوادآموزی کشور، در امضای تفاهم‌نامه میان بسیج سازندگی با سازمان نهضت سوادآموزی قرار شد در یک بازه زمانی مشخص، از مربیان بسیجی برای آموختن سواد به بسیجیان ۱۰ تا ۴۹ ساله کم‌سواد و بی‌سواد در اقصی‌نقاط کشور استفاده شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در گذشته هم در مقوله سوادآموزی افراد بی‌سواد فعالیت می‌کردند، ولی مقوله آموزش سواد، یک پروسه زمانی را می‌طلبد و نیازمند مداومت زمانی است.

انتهای پیام/