شناسهٔ خبر: 41098083 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران:

آتش به اختیار فرهنگی باشیم/ دستهای مفسدان اقتصادی قطع شود

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در صحنه‌های فرهنگی باید آتش به اختیار عمل کرد، گفت: برای مقابله با افسارگسیختگی اقتصادی نیز باید اصناف و بازار خودنظارتی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری، با گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت امام رضا (ع)، انجام واجبات و ترک محرمات را ایمان به خداوند دانست و روحیه آمریکا ستیزی و استکبارستیزی را سبب خوشنودی شهدا بیان کرد و با گرامیداشت روز قلم گفت: ترویج فرهنگ و آرمان شهدا و تقویت آثار بابرکت قاطبه خانواده‌های شهدا و جانبازان امری مهم و ضروری است.

وی همچنین بامحکوم کردن سرنگون کردن هواپیمایی مسافری ایران توسط آمریکا، آن را یک قلم از جنایات این رژیم برشمرد و با اشاره به اینکه هفته پیش روی مازندران دو شهید مدافع حرم دارد، افزود: باید وظیفه خود را مقابل شهدا انجام دهیم زیرا روحیه آمریکا ستیزی روح شهدا را شاد خواهد کرد.

آیت الله محمدی لائینی همچنین با تاکید برجدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی ادامه داد: شرایط برخی مناطق به سمت نارنجی و قرمز شدن در پیش است و از تجمعات باید پرهیز کرد.

امام جمعه ساری افسارگسیختگی فرهنگی و اقتصادی را از جمله مشکلات و چالش‌ها عنوان کرد و گفت: باندها و تشکل‌های زیرزمینی و پشت پرده‌ای در حال ساماندهی این افسارگسیختگی هستند و باید با باندهای پشت پرده مبارزه کرد.

وی با اظهار اینکه مقابله با بی حجابی و بدحجابی را باید از ادارات و جامعه شروع کنیم، گفت: برنامه‌های عفاف و حجاب را از ادارات و خانواده‌ها شروع کنیم و زبان نصیحت و موعظه را در این راه درپیش گیریم.

خط تولید گروه‌های جهادی تغییر کند

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه در صحنه فرهنگی باید آتش به اختیار باشیم، تصریح کرد: باید فرهنگ عفاف و حجاب را ترویج و نهادینه کنیم و باید از ظرفیت گروه‌های جهادی که در کرونا به تولید ماسک و لوازم بهداشتی می‌پرداختند بهره گیریم و با عوض کردن خط تولید به تولید البسه و مانتوهای اسلامی و چادر بپردازند.

امام جمعه ساری خودنظارتی را راه مقابله با افسارگسیختگی اقتصادی در بازار بیان کرد و گفت: بازاریان و اصناف باید خودنظارتی داشته باشند تا نرخ‌ها بی حساب و کتاب رشد نیابد، همچنین دولت به برخی از صنف‌ها سوبسید و یارانه پردازد و مسئله افسارگسیختگی اقتصادی را مهار کنیم.

امام جمعه ساری با عنوان اینکه دست‌های آلوده فساد واگیردار است، گفت: اگر با فساد مبارزه نشود، گسترش خواهد یابد و باید دست‌های فساد را قطع کرد و دستگاه قضائی مقابله با فساد و قطع کردن دست‌های مفسدان اقتصادی را با قاطعیت ادامه دهد.

وی با اظهار اینکه پیامبر گرامی اسلام نیز در خطبه‌های نماز جمعه همواره مردم را به توبه دعوت کرده‌اند، اظهار داشت: انسان باید به کارهای نیک از جمله نماز، قرائت قرآن و عبادت بپردازد و رابطه خود و خداوند را اصلاح کند.

آیت الله محمدی لائینی امر به معروف و نهی از منکر زبانی را امری مهم دانست و با بیان اینکه تقوا، پاکی و پرهیزکاری و دوری از گناه را سبب قرب الهی برشمرد و افزود: تقوای الهی سبب پرهیز از گناه کبیره و عدم اصرار برگناهان صغیره می‌شود.