شناسهٔ خبر: 41063461 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان عنوان کرد:

تکمیل پروژه های نیمه تمام کتابخانه های گیلان منوط به تأمین اعتبار

رشت- مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به پروژه های در دست ساخت این نهاد در استان، گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام کتابخانه های گیلان منوط به تأمین اعتبار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پریسا کرمی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست بررسی پروژه‌های نیمه تمام گیلان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، اظهار کرد: کتابخانه مرکزی شهر رشت با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی با قول مساعد اداره کل راه و شهرسازی بهمن‌ماه امسال بعد از ۱۶ سال انتظار به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های در دست اجرای اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، گفت: برخی پروژه‌ها در مناطق مختلف استان گیلان به عنوان تنها مرکز فرهنگی آن مناطق محسوب می‌شوند که در صورت نگاه ویژه تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

کرمی با بیان اینکه کتابخانه عمومی شلمان با پیشرفت ۴۸ درصدی در صورت تأمین اعتبار ۷۴۸ میلیون تومانی تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید، افزود: کتابخانه عمومی آبکنار که از سال ۹۲ آغاز شده و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصدی دارد در صورت تخصیص اعتبار ۴۰۰ میلیونی نیز تا سال آینده تکمیل و افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه کتابخانه کیاشهر با ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی به ۴۸۸ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد.

کرمی با بیان اینکه یکی از مهمترین پروژه‌های اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان پروژه کتابخانه مسکن مهر با توجه به بافت جمعیتی آن منطقه است، افزود: در حال حاضر طرح مطالعاتی این پروژه انجام شده در صورت حمایت و تخصیص اعتبار سه میلیارد تومانی فاز نخست این پروژه در فضای ۴۰۰ متری برای استفاده مردم ساکن در این منطقه آماده خواهد شد.