شناسهٔ خبر: 41063440 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان:

حضور جویندگان کار غیر بومی در کاشان ۱۸ درصد کم شده است

کاشان - معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: حضور جویندگان کار غیر بومی در کاشان در سه ماهه نخست سال جاری ۱۸ درصد کم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر مسعود خاندایی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه کاشان در صنعت ایران و حضور تعداد زیادی واحد و کارخانه صنعتی در کاشان اظهار داشت: کاشان یکی از مقصدهای مهم جویندگان کار به خصوص افرادی که متقاضی مشاغل ساده هستند، محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با شیوع کرونا در کاشان حضور جویندگان کار غیر بومی در کاشان در سه ماهه نخست امسال ۱۸ درصد کم شده است، ابراز داشت: در سه ماهه نخست سال گذشته ۴۶ درصد جویندگان کار در کاشان افراد غیربومی بودند و این در حالیست که این رقم در سه ماهه نخست امسال به ۲۸ درصد کاهش یافت.

۶۷ درصد متقاضیان کار در سه ماهه نخست امسال افراد زیر ۳۵ سال بودند

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان با اشاره به اینکه ۶۷ درصد متقاضیان کار در سه ماهه نخست امسال افراد زیر ۳۵ سال بودند، تصریح کرد: ۴۷ درصد از این متقاضیان نیز افرادی بودند که دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی از کاردانی به بالا داشتند.

وی با اشاره به اینکه کاشان دارای رتبه نخست استان اصفهان در زمینه کار و اشتغال کارورزان در سال ۹۸ را داراست، بیان داشت: کارگران معرفی شده در سال ۹۸ در قالب طرح کارورزی از کلان شهر اصفهان نیز فراتر بوده است و این مهم با تعامل ادارات کار و سایر دستگاه‌ها با کارفرمایان در شهرستان کاشان تحقق یافته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان با بیان اینکه کرونا باعث جمعی از کارگران در سطح شهرستان کاشان شد، افزود: با وجود پیگیری و اطلاع رسانی به صاحبان مشاغل آسیب دیده تنها ۱۰ درصد از مشاغل مورد نظر به سامانه مراجعه و ثبت نام کردند.